lördag 9 augusti 2008

Utställning

Idag var vi på Lilla Edets Brukshundklubbs utställning och ställde Nellie. Jag har velat hela veckan med om vi skulle åka eller inte, bestämde mig inte förren igår kväll faktiskt.
Efter det jag anmälde henne så började hon ju fälla pälsen och tidigare i veckan när jag badade henne så försvann ju en del. Inte blev det bättre efter en rejäl borstning, hela byxorna strök med och hon är allmänt tunn över det hela.
Nåväl, avgiften var ju betald och inoff var det ju så det fick gå som träning.


Hon gick hyfsat med på att bli "klämd på" av domaren och han fick faktiskt ta en snabb titt på tänderna också. Fast hon tyckte inget vidare om det.
I ringen ville hon hela tiden nosa, det eviga problemet, men hon ställde upp jättefint.



Det slutade med en slät etta i kvalitet och det får jag vara jättenöjd med när hon ej är pälsad. Kritiken var riktigt hyfsad men ja, hon är ngt stor vilket märktes när man såg de andra.

Vi träffade som vanligt min kusin Veronica med sina underbara leonberger.





Veronica får om fyra veckor åka och hämta sitt lilla nytillskott, en liten lejontik från Teamaides Kennel utanför Göteborg, lyckliga hon...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det var då på tiden att höra att du varit på utställning!
En slät 1:a är väl inte helt fel.
Nu är det bara att fortsätta och sen kan jag ju hoppas att vi kan ses på någon utställning i framtiden!!!
Visst är det roligt????
Kramar från hela gänget

Anonym sa...

Det var väl bra att få en 1:a när hon inte är fullpälsad !! Det hade jag också varit jätte nöjd med ! Vem vet vi ses kanske på någon utställning !! Så kul det hade varit !! Kram Carina