fredag 8 augusti 2008

Oväder som kom av sig

Ja tack och lov så blev det inte alls så mycket regn som det förutspåtts. Själv trodde jag ju mitt kära yr.no lurade mig igår när det mer såg ut som "normalt" väder med skurar till och från men inte det där ösregnet som annars utlovades i svensk media.
Sov jättedåligt inatt och var vaken 100 gånger (kändes det som iaf) och lyssnade. Både efter om det regnade men framför allt för att jag undrade om Carolina kommit hem.
Hon ska ju flytta upp till Oslo om ett par veckor och igår åkte hon och kompisen Gelix upp för att rekognosera. Eftersom hon skulle jobba dubbelpass idag, 9-15 på ICA och sen 17-stängning i Smögen, så tyckte ju jag som mamma att hon behövde komma hem. Skulle det nu regna så otroligt så var jag ju dessutom orolig för att ha dem ute på vägarna mitt i natten. Det är trots allt över 20 mil att köra.
Imorse när Roger åkte var jag tvungen att stå upp och kolla om hon kommit, jodå tack och lov. Inte var hon särskilt pigg och glad däremot så vill inte ens veta när hon kom.

De är fem tjejer som ska bo ihop i Oslo, lägenheten är fixad och de två som redan är på plats håller på att flytta in nu.
Carolina och Gelix har inte jobb där uppe än så det var en av nledningarna till gårdagens tripp. De skulle göra en del personliga besök på plats. Känner jag Carolina rätt så ordnar det sig, hon är en mästare på att sälja sig själv och charmar sig in överallt.

Nu är det snart dags att väcka sjusovaren Lisa. Jag har tänkt mig en tur till Grebbestad (Sportshopen). Hon behöver ett par nya gummistövlar inför Ungdomslägret som närmar sig nu. Dessutom behöver jag till Lerstens Kvarn i Fjällbacka och köpa hundfoder, jag köper ju deras eget Hundköket. Tänkte alltså slå två flugor i en smäll men vi får väl först se om jag får liv i Lisa.

Inga kommentarer: