torsdag 7 augusti 2008

Höstkänslor

Oj vad fort det gick från sommar till höst. Jag har nyss haft min sommarsemester men nu har jag tidig höstsemester istället. Precis så känns det! Fast visst är det skönt att bara vara ledig även om vädret är sisådär.

Igår var jag på styrelsemöte på Brukshundkubben i Tanum där jag är sekreterare. Det är alltid lika trevligt att träffa de andra, nu var det ju ett tag sedan sist. Snart drar höstens kurser och träningar igång så då blir det desto oftare igen.

Jag har hittat en ny favoritsida på nätet och den måste jag ju dela med mig av:

http://www.knickebockers.se

Denna sida ramlade jag in på eftersom det är en kennel som föder upp Leonberger. De som känner mig vet ju att jag har en förkärlek till dessa stora lejon och jag skulle gladeligen utöka flocken med en om bara Roger tillät.

Nåväl, denna hemsida har jag fortfarande inte blivit "klar" med så att säga. Vilken sida!!! Den är så proffsigt gjord och visst märks det att Pirkko faktiskt jobbar med sånt här. Man hittar bara fler och fler länkar att läsa och man blir förvånad över hur denna tjej hinner med allt. Förutom uppfödning av leonberger är hon också en välutbildad intruktör som även har verksamhet under hundiahundskola.se. Dessutom finns sidan hundia.se samt websidestjänster på kenneldesign.nu.
Jag har hittat jätteintressanta sidor om utställningsregler, giftigt giftigt, hund - fotoskola samt inte minst länkarna till att skriva bättre på nätet och bildbehandling. Detta är bara ett urval av alla intressanta sidor hon har.

Utöver detta har hon en blogg som är sååå välskriven att man blr grön av avund. Naturligtvis finns det en valpblogg för aktuell valpkull.
Intrycket jag får av henne som uppfödare efter att ha studerat hemsidan behöver jag inte ens nämna.

Synd Pirkko att det är så långt upp till dig i Motala, ett besök hos dig och dina hundar skulle verkligen vara roligt! I alla fall ligger Knickerbockers Kennel nu under mina favoritlänkar, där kommer det att bli många besök framöver!

Inga kommentarer: