söndag 24 augusti 2008

Grattis Saga på Vallkrokens!

Saga är Vallkrokens senaste tillskott som förra helgen inledde sin utställningskarriär med bravur. Denna lilla 4-månaders tik har varit på utställning två helger i rad nu och fått en strålande kritik och fina placeringar. Läs bakåt här i kommentarerna på bloggen så ser ni vad bra det gått för henne. Nu har hon ju en duktig matte också naturligtvis inte att förglömma. Lilla Timmie ur samma kull ska snart göra debut han också, även det blir spännande att följa. Honom var ju jag som bekant mycket svag för.

Själv åkte jag upp till klubben på förmiddagen för att måla eftersom vädret var fint. Marlene var redan igång och dessutom hade hon grundmålat redan igår. Så det gick som en dans, boden är ju inte så stor heller. Tove ringde och meddelade att hon och Camilla skulle komma men en stund senare ringde vi upp henne och sa att de kunde få stanna hemma. Det flöt på så bra att det kändes onödigt att de skulle åka så långt bara för en stunds arbete. Även Elin ringde vi och stoppade. Fast det är ju kul att folk ställer upp när de blir ombedda. Nu ska ju boden målas en gång till så småningom, så hjälp kanske behövs då istället. Gul och fin är den nu i alla fall.

Ikväll kommer ÄNTLIGEN mina töser Lisa och Nellie hem igen från lägret. Det ska bli skönt för det är väldigt tomt här. Jag är ju van att ha lilla Nellie i sängen jämte mig så det känns väldigt konstigt på nätterna. Antar att de är helt slut nu. Jag pratade med Lisa förut idag och jag tror nog hon längtade hem lite, lite grann i alla fall även om det satt långt inne.
Tomas har kört iväg för att hämta hem dem, skönt att slippa den körningen idag. Lägret är ju mellan Alingsås och Borås, det var ca 15 mil härifrån. Så nån gång mellan 19-19,30 blir allt som det ska här igen...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grymt bra skrivet i gästboken! Tycker du ska ta och bli förfatare, skriva om dina hundar, beteende och andra lite roliga saker! Helt ärligt, det hade varit så kul att få läsa nåt av dig, för man blir alltid helt fast i dina "berättelser"

Anonym sa...

De var från mig, men det blev nåt fel!