måndag 4 augusti 2008

Regntäcket

fungerade alldeles utmärkt kan jag rapportera! Visserligen var det väl inget skyfall men dock regn hela tiden under de ca 45 minuter vi var ute. Materialet är både vattentätt, vindtätt och andas. Sen är det ingen "krage" på det och inte heller någon "maglapp" under magen. Ett vanligt enkelt täcke, precis det jag egentligen ville ha utan krusiduller.
Jag provade Nikkis och Novas en gång till förut men inser att det blir till att skicka tillbaks tyvärr. Hoppas nu rätt storlek finns kvar så jag kan få byta rakt av, jag vill ju så gärna ha dem!

Synd Carina att du missade dem när du var där men man vet ju inte om de fanns då heller. Själva letade vi hundgrejer men hade gett upp, plötsligt sprang vi på dem när vi var på väg ner till damkläderna igen. En hel rad med massor av saker!

Förresten Carina, varför startar inte du en blogg? Du skriver alltid så trevligt och har alltid fina bilder! Jag kan upplysa om att det är såå kul både att skriva och att få kommentarer från er som läser. Jag är helt enkelt beroende nu...

Dessutom har jag ändrat lite på hemsidan idag. Även det är som sagt jättekul men där finns liksom inte så mycket att lägga till lika ofta. Både den blogg jag har och hemsidan är superenkla varianter. Det måste det vara för att jag ska klara av dem.

Det regnar mer nu... får väl se om vi flytit bort till imorgon. Läste nyss på text TV att ni fått 60 mm där nere i Helsingborg!!! Det kanske inte är nog med regntäcken, det kanske krävs flytvästar också...

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag får väl titta efter täcken nästa gång jag är i Ullared. Men som du sa ...det kanske inte är alltid dom har.
Ja du har rätt en flytväst är vad man behöver i Skåne idag. Lasse min man, tömde regnmätaren när han kom hem och den är halvfull igen. Sen är det nästan storm. Nalle o Sudden såg väldigt lidande ut när vi skulle gå kvällspromenaden. Men den blev kortare än vanligt och dom protesterade inte alls !!
Jag är så imponerad av din hemsida !! Men jag tror jag avvaktar för jag är inte så jätte duktig på datan. Säg till när du har tjänat någon miljon ..då får man börja tänka över saken. Läste i din blogg att någon tjej tjänat fem miljoner på sin blogg. Otroligt..och fattade jag rätt så handlade det om mode. Finns det så mycket att skriva om det?? Jeans och en t-tröja, klappat o klart !!
Hälsn. Carina