fredag 8 augusti 2008

Älgar på språng

Vi gav oss ut på vår lilla turne´ jag och Lisa precis som jag skrev i förmiddags. Först åkte vi till Fjällbacka och köpte hundmaten, sen körde vi vidare mot Grebbestad.
Tanumstrand (där ligger Sportshopen) ligger ju strax före G-stad så vi svängde av vänster på den vägen. Då kommer plötsligt en STOOOR älgko med en liten kalv springande mot oss! All trafik stannar på vägen för att titta på dessa fantastiska djur som stegar fram i snabb hastighet. Alla sitter säkert och håller andan när älgarna närmar sig den trafikerade vägen vi precis svängt av.

Mitt i upphetsningen säger jag åt Lisa att ta fram mobilen och ta bilder och faktiskt hann hon ta två stycken.

Från motsatta hållet kommer denna Volvo som ej har någon möjlighet att se älgarna som är på väg upp på vägen. I sista ögonblicket lyckas föraren få stopp på bilen, så både ko och kalv klarar sig helskinnade och springer vidare in i skogen på andra sidan!





Psst! Jag tyckte Lisas bilder var riktigt bra så jag mailade in dem till Aftonbladets 71000. Håll med om att hon kunde vara värd en slant för dem?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Håller tummarna för Lisa att hon kanske får en slant !! Bilderna var ju riktigt bra !! Tur att älgkon o kalven klara sej ...ja dom som satt i bilen också så klart !!

Anonym sa...

Vilka fantastiska bilder!!!
Tur att Lisa har kamera i mobilen, ja hon är väl modern hon, men se det är inte jag! I min gamla mobil finns ingen kamera men det går alldeles utmärkt att ringa både från och till den :-)
Kör försiktigt även i fortsättningen!!!