fredag 15 augusti 2008

Grattis Hampus!

Idag fyller Hampus 14 år! Hampus är min brorson och Natali´s storebror. Hoppas du får en bra dag, vi kommer ikväll.

Kändes verkligen konstigt när man vaknade idag, solen skiner!!! Det var längesedan, känns det som.
Mornarna ja.... I vanliga fall när jag jobbar så är det ju jag som går upp först. Jag rastar hundarna och när jag sen är klar lämnar jag hundarna i köket och åker.Punkt. De sover sött tills näste man står upp.
Men på fredagar är jag ju ledig och då är Roger uppe först, han gör likadant. Då drar det igång! Stora "matte gå upp nu - tyck synd om oss - vi är hungriga - vill inte alls sova mera - gnället. Det är Nova som står för detta. Hon sitter där vid dörren och skäller, ett hest kraxigt skall, bara ett åt gången med några minuters mellanrum. Konstant hela tiden tills jag står upp! Jag har låtit henne vänta i timmar men det hjälper inte.
Nu när Roger började jobba igen förra veckan efter sin semester verkade Nova glömt bort att hon skulle göra så här. Hon var helt tyst varje morgon efter han åkt och vi andra fick sova. Så i måndags var det dags igen. Nästa natt lät vi Nikki och Nova sova med Lisa (Nellie sover ju inne hos oss). Efter de varit ute släppte Roger in dem till henne igen. Så nu har de varit tysta men naturligtvis undersöker de ju om inte Lisa ska stå upp när de kommer in igen. Sen lägger de sig i alla fall. Så här får vi nog göra framöver tror jag.

Nu ska jag skaka liv i dottern, vi ska ju till Nordby och kolla på skinnjacka!

Inga kommentarer: