tisdag 19 augusti 2008

Agilitystart

Så har då vardagen återinträtt i huset. efter att ha jobbat två dagar så är jag faktiskt förvånansvärt pigg. Annars brukar man ju bli helt slut i början innan man kommer in i rätt rytm. Imorgon börjar skolan också så då kommer Lisa också igång.

Igår var det kursstart på agilityn. Åååh vad kul det var!!! Vi har ju varit synnerligen lata över sommaren och inte tränat nåt alls nästan. Först var det ju för varmt och sen har det ju bara regnat... Bra att ha nåt att skylla på.
I alla fall så gick det så himla bra. Nellie skötte sig alldeles utmärkt och lilla Smulan hon är ju bara så underbar på detta. Hon älskar detta så fullkomligt och ger gärnet hela tiden. Man kan skicka henne hej vilt och hon bara lyder!!! Med en duktig tvåbent skulle det kunna bli nåt av den tösen, tyvärr är det ju jag som klantar mig när det är nåt som inte går bra. Jag är inte supersnabb precis och det där med koordination... ja det är en historia för sig.
Självklart är det jag som skulle behöva mest träning.

Imorgon börjar tävlingslydnadskursen också. Den ska jag gå med Nellie, Lisa har inte bestämt sig men eventuellt tar hon med Nikki. Jag tror det beror på om Natali och Baloo hänger på, de är ju så tighta de här två.
Det är så bra med denna kurs för man betalar per gång och går bara de gånger man själv vill eller kan. Planeringen för alla gånger ligger klar så man kan ju bestämma precis vilka lektioner man behöver. Givetvis ska jag berätta mer om detta senare.

Till helgen är ju äntligen det efterlängtade lägret så då blir det tomt här igen. Själv har jag lovat min agilityinstruktör att komma till klubben och hjälpa till med målningen av förrådsboden. Vi får väl se hur många som kommer på detta, ideellt arbete brukar ju inte vara så lockande.

Måste ju berätta om mitt fynd också!
Jag är ju som bekant en stammis på Knickerbockers Kennels hemsida och på sin blogg skrev Pirre om fyndet hon gjort på ÖB. Ett vindskydd/tält som hon använder på utställning, visserligen litet men fullt funktionsdugligt om man åker ensam med en hund på utställning. Många i hennes gästbok har gjort denna tripp till ÖB och idag var ju naturligtvis även jag tvungen att skynda dit.
Endast 79 kr kostade det och lätt som en plätt att sätta upp! Inte vägde det nåt heller. Fast är man en hel familj med flera hundar kan det bli svårt, då krävs nog ett riktigt tält om alla ska få plats.
Ett fynd var det i alla fall som jag är riktigt nöjd med!

Inga kommentarer: