lördag 16 augusti 2008

Tomt!

Här är det så tomt, så tomt! Lisa stannade kvar uppe hos Natali igår men idag ringde hon och frågade om de kunde komma och hämta Nellie, de ville väl träna Nellie och Baloo. Det var Tomas ide´ och det var nog inte så dumt. Nellie tycker ju Baloo är lite väl yvig och viftig och burdus, så hon vill gärna tala om för honom att han gott kan hålla sig på en halvmeters avstånd i alla fall. Han blir så paff över det svala mottagandet att han finner sig. Igår kväll var ju Nellie med när vi var hos dem och det gick jättebra. Fast när Nellie är hos matte eller husse ska Baloo bara hålla sig väck, så det så.

Eftersom de nu ska bo tillsammns i en liten stuga hela nästa helg (på lägret) så kan det ju vara bra om de tillbringat lite mer tid med varann innan dess så tjejerna inte får problem med dem.
Annars är det ju Nova som går bäst med Baloo men Nova ville Lisa inte ha med sig.
Ja här är det tomt i alla fall. Nu ska de stanna där tills imorgon, så ingen Nellie i min säng inatt. Då kan jag nog inte sova för det.

Inatt var jag och hämtade Carolina vid Folkets Park i Munkedal. Denna sommaren har det faktiskt varit några tillställningar där, det var annars många år sen sist.
I alla fall så skulle "alla" dit igår så Carro undrade om inte vi kunde köra dit henne och sen hämta på natten. Hon ville ju kunna ta lite vin så hon kunde inte köra själv. Roger körde dit henne sent igår kväll och jag hämtade inatt. Fick med mig en hel hög med tjejer som skulle hem och kompisen följde med hit. Lugna och fina var de allihop och hem kom de.
Fast sen kunde ju inte jag somna naturligtvis. Tror jag dalade av framemot 4,30 och vaknade vid 9. Så nu är jag ganska slö.
Förresten har jag inte kunnat sova på säkert en vecka nu men inatt när jag körde iväg kom jag på att det kanske beror på fullmånen? För oj en sån måne det var, jag blev nästan bländad. Många säger ju de har så svårt med sömnen när det är fullmåne. Vet inte om det stämmer men den senaste veckan har det varit värre än vanligt med min sömn i alla fall.

För att göra något gick jag ut för att fortsätta måla altanstaketet. Det blir nog aldrig klart. Först var det alldeles för varmt i början på semestern och sen när det blev svalare så har det ju regnat varje dag.
Naturligtvis hann jag inte långt innan det började regna nu heller. Tanken var i alla fall god!

Inga kommentarer: