torsdag 7 augusti 2008

Tjuvar och elände

Igår hade en granne inbrott mitt på ljusa dagen! Nån gång mellan kl 10-16 hade tjuvar brutit sig in genom ett fönster och tagit den nya 42 tums TV:n, bärbar dator, pengar mm. Sånt gör mig både förbannad och rädd. Bara känslan av att det varit tjuvar och rotat runt i ens hem måste vara hemsk. Ofta vandaliserar de ju mer än de tar också.
Härom kvällen upptäcktes även att innehållet ur dieseltanken hemma hos pappa hade krymt,någon hade varit där och slangat ur den också. Som tur var vägade de sig antagligen inte ända upp till huset då i alla fall. Mamma har ett svagt minne av att Smulan gruffade härom natten så antagligen var det då det besöket skedde.
Nu kommer i alla fall vi att vara extra noga med att låsa, kanske ha tända lampor och vad man nu kan göra.

Mina vakthundar lär väl inte göra skäl för namnet men kanske det kan skrämma någon att veta att de finns.
Så här såg det ut när Lisa och Natali gett sig av med cyklarna i förrgår, vissa väntade tappert på att de skulle komma tillbaka!



Kan man komma ut här eller???

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jösses vad ARG jag blir när jag läser om tjuvarna!!! Tänk att man inte ska kunna få ha sitt hem och sina ägodelar i fred för såna jä..a skitstövlar!!! Måtte de få ont i sina händer och då menar jag riktigt ont!!!

Anonym sa...

Jag håller med Eva !!! Skitstövlar är vad dom är !!! Men jag tyckte att dina föräldrars hus låg högt uppe för sej själv...hur orkar tjuvarna ta sej dit när det finns städer ?!!Här har vi haft upp mot 27 grader varmt idag. Hett o kvavt ...väntar på att det åskar i natt! Jag har försökt göra något vettigt men det har knappt gått !