onsdag 20 augusti 2008

En våt kväll

Då har vi varit i Tanum ikväll igen då. Det var ju start på tävlingslydnadskursen idag, både jag och Lisa har varit där. Det var Nellie och Nikki som fick äran att följa med. Dessutom kom Natali och Baloo också. Baloo är bara 11 månader men han är jätteduktig (Natali också naturligtvis) så de kommer allt att kunna hänga med här.

Trots hällande regn större delen av kvällen (bara hundidioter håller till ute i sånt väder) hade vi jättetrevligt. Bengt, vår instruktör, är ju bara sååå duktig och det är alltid lika givande att gå kurs för honom. Sen gör det ju inte saken sämre när man blir ett trevligt gäng som går ihop. Vi är ju några stycken som följts åt genom kurserna och jag hoppas ännu fler av dessa kommer nästa gång. Dessutom kom det en helt ny tjej, jättekul att få med fler och klubben vill ju gärna ha nya medlemmar. Annars blir det ju mest på valpkurserna som de nya kommer till.

Nu ska jag krypa ner i sängen, har varit väldigt trött idag. Det känns att man inte är van att stå upp tidgt ännu efter semestern men snart är det ju helg igen!

1 kommentar:

Anonym sa...

Visst är det roligt att träna lite med sina hundar ! Jag o Nalle har gått många kurser i agility och även tävlat lite. Med Sudden har jag gått på rallylydnad. På torsdag med början den 4 sept. så ska jag gå i en träningsgrupp för rallylydnad med Sudden kl 18 och sen kl 19 är det Nalles tur att få träna lydnad. Jag tycker det är perfekt att det är samma dag när man ändå har tagit sej dit. Kanske jag skiftar runt lite så Nalle får prova lite rally och tvärtom. Sen har jag funderat på om Sudden också ska få prova agility. Han har varit med mej o Nalle när vi tränat lite själv och han blir helt vild o galen av glädje. Så gillar det ...det gör han !!
Kram Carina