fredag 22 augusti 2008

Äntligen....

har de kommit iväg till det efterlängtade lägret! Jag och Roger körde ner dem förut. Roger skulle absolut köra med GPS så trots att jag satt och skrek att vi skulle svänga så skulle vi prompt köra efter hans GPS. Naturligtvis gick det käpprätt åt pipan. Ditvägen tog alltså betydligt längre tid än hemvägen.
Nu ska jag väl i ärlighetens namn tillägga att det var problem att få fram en adress till Solvikens Friluftsgård som vi nu skulle till. Det gick inte att hitta på nätet konstigt nog. Detta problem hade även arrangörerna haft när de skulle ha fram vägbeskrivningen. Nåväl, det hade i alla fall varit bättre att köra efter den skriftliga anvisningen. Där fick jag vatten på min kvarn, som rent ut sagt avskyr den där tjötkärringen som är så otroligt tröttsam att höra på. Dessutom är den ju inte uppdaterad så eländet börjar ju redan här hemma när vi kommit ut på den nya motorvägen som "tjötan" ju inte vet om alltså!
"-Lägg om rutt! Lägg om rutt!" börjar hon efter bara några kilometer. Nej usch och fy.

I alla fall är de nu på plats tillsammans med ytterligare 12 tjejer och 1 kille. Det verkade vara väldigt väl planerat, vi tjuvkikade på planeringen. Agility, lydnad, flyball (heter det så?) och spår skulle de få hålla på med. Plus egen träning, samvaro och grillkvällar. Hoppas de kommer att få det jättekul.

Det blev lite kaotiskt igår när Nellie plötsligt var kass i magen. Alla som har en sheltie eller collie vet hur tröttsamt det blir när en sådan är lös i magen.
Dvs efter varje nöd så måste man duscha hela baken och byxorna. Jag hann med detta ett par gånger igår kväll så redan då förberedde jag Lisa på att hon nog fick ta med Nikki istället.
Hon blev jättebesviken eftersom hon i anmälan skrivit att hon ville ha bla agility som ju Nikki aldrig gått på.
Konstigt nog behövde inte Nellie ut under natten men på morgonen var det ju dags. Sen var det en gång till på förmiddagen bara. Till slut bestämde vi att hon skulle få följa med i alla fall. Hon är hur pigg som helst för övrigt men har ingen matlust. Detta händer ju med jämna mellanrum och är väl inget som eg bekymrar mig. Däremot är Lisa väldigt kräkmagad men hon fick med sig plasthandskar och tyckte själv att hon skulle nog klara av lite rumpetvätt om det nu skulle behövas.

Nu kommer det att kännas så där tomt och konstigt denna helgen med! Att Lisa är borta är jag van med för hon sover ofta borta. Däremot när en hund fattas...då är det väldigt tomt.

Inga kommentarer: