fredag 1 augusti 2008

Ännu en solig dag

har vi haft idag. Lisa åkte med kompisar till Liseberg så jag och Roger (och Nellie) tog båten och gav oss ut idag igen. Idag kändes det nog som om möjligt ännu varmare! Tack och lov för att inte vi behövde gå på Liseberg i alla fall.
Tom i vattnet är det riktigt varmt nu. Det blev ett antal bad under dagen, när det är så hett på land så är det enda att slänga sig i vattnet ofta.

Nu ser det ju ut att bli sämre väder ett tag framöver, åtminstone enl norska Yr. Faktiskt ska det nästan bli skönt att slippa hetsen att ge sig ut på sjön varenda dag. Dessutom skadar det ju inte med regn igen för nu är det bra torrt. Däremot är jag ju tacksam om jag slipper åskväder, jag är nämligen väldigt åskrädd. Det går an på dagen men på natten blir jag verkligen jätterädd.

Ikväll har vi ätit kräftor, mmm vad gott det är. Skönt att bara vara hemma och slappa efter en dag i solen. Den här värmen suger verkligen musten ur en, för att inte tala om hundarna.
När vi var ute och gick förut så var hundarna helt avdankade. Värre än vanligt menar jag. Inte ens Smulan som brukar flänga runt med tungan hängande, orkade hålla igång idag. Hon gick sist hela tiden och verkade fundera på om hon verkligen skulle gå själv överhuvudtaget.
Det kommer att göra oss alla gott med lite svalare väder!

Inga kommentarer: