lördag 30 augusti 2008

Ny rapport

om Natalis och Baloos resultat på "Lydnadspasset" fick jag idag. MVG på allt utom "Möte på stig"!!!! Det ni...
Jag tycker det är värt att uppmärksamma just Natali/Baloo och Mamma/Smulan. Mig veterligt är de klubbens yngsta (11 år) respektive äldsta (71) nybörjare inom lydnadsträningen, dessutom är de farmor resp barnbarn. Mycket bra jobbat! Båda dessa hundar är enormt trevliga lydiga hundar.
Jag hoppas också Baloos uppfödare på Livsglädjens Kennel tittar in här nån gång och ser vilket team de är, Baloo och Natali.

Snart borde väl förresten vi få nån typ av släktrabatt i klubben. Jag, Lisa, Roger, Natali, Tomas (N:s pappa) samt mamma/mormor/farmor Gertie. Ganska många från samma familj...

Idag följer jag Pirres blogg på Knickerbockers hemsida med spänning. Troja påbörjade sin valpning i morse och tack vare detta fantastiska internet, kan man nu följa tilldragelsen här. I skrivande stund har hon nedkommit med tre tikvalpar och två hanvalpar. Hoppas allt går bra!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det kanske blir tjatigt med rapporter och hälsningar från Vallkrokens, men tyvärr får ni leva med det!!!!!!

Saga har ju varit på utställning idag igen och med sig hem hade hon tre rosetter denna gång. HP, BIR och BIG 3!!
Här är hennes kritik:
5 mån tik med bra storlek o proportioner. Feminint huvud, stopet sitter lite långt fram, hjässan kunde vara planare. Tilltalande överlinje, välkroppad, bra svans, normala vinklar, passande benstomme, sunda rörelser, utmärkt päls för åldern. Välpresenterad.

Nu är det inget förrän specialen i Bjuv den 13 september, så nu får vi träna hemma.

Visst borde ni får släktrabatt på eran hundklubb :-) så aktiva som hela släkten är!

Nu ska här firas med räkor och ett glas vin!!

Kram Eva m flock