onsdag 13 augusti 2008

Grattis Emilie!

Idag fyller min dotter Emilie 22 år. Stort grattis till dig gumman min. Försökte hitta ett foto men hittar inget bra på bara dig. Du är nog gladast om jag inte sätter ut nåt också kan jag tänka mig.

Däremot så hittade jag en annan liten videosnutt som jag bara måste dela med mig av. Den är filmad den dag Nova kom till vår familj. Mia från Rickmix Kennel körde faktiskt Nova ända hem till oss eftersom hon bestämt möte med valpköpare från Oslo på halva vägen. Halva vägen visade sig vara i Håby, 2 km från oss, så det slutade med att de sammanstrålade här hos oss istället. Dessutom var hela valpkullen med eftersom de kom raka vägen från besiktning och ögonlysning. Nellie var först helt skräckslagen över att få alla dessa valpar i hasorna men sen kom hon i gång.
Denna lilla filmsnutt gick inte att lägga här så det fick bli på hemsidan under "Valpinvasion".

Idag har vi varit och hälsat på Rogers mamma som ligger på sjukhuset. Hon är på bättringsvägen så vi hoppas hon får komma hem imorgon igen.

Imorgon börjar mamma och Smulan sin kurs igen. Lisa ska följa med och titta på och det tror jag faktiskt jag också ska ta och göra när jag nu ändå är ledig.
Det kan ju vara kul att se hur det går för dem.
För min egen del så börjar agilityn på måndag (för mig/Smulan och Lisa/Nellie) och nästa onsdag börjar tävlingsträningen. Det ska bli riktigt kul att komma igång igen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Får starta med ett Grattis till din dotter !!
Såg den lilla filmen. Nellie såg ut till att ha riktigt kul !! Visst undrar man vad dom tänker ibland. Som här när det kom så många kompisar på en gång.