söndag 17 augusti 2008

Sista lediga dagen...

innan jag börjar jobba imorgon igen. Det är en lite kluven känsla för visst ska det bli skönt att komma igång igen men dagen innan är ju alltid lite ångestfylld.

Stackars Nova har åkt på en omgång i duschen nu i alla fall. Det var ett bra tag sen sist och dessutom kunde Baloo inte låta bli henne igår trots att hon löpt klart. Tänkte få bort sista löplukten så gjorde slag i saken. Får väl se om det hjälpte, Baloo kommer med tjejerna sen igen.








Nikki klarade sig från dusch idag men antagligen ska hon ställas på Baldersnäs så hennes tur kommer snart...




Det ska bli skönt när Nellie kommer hem igen, henne saknar jag verkligen. Det är ju mest hon som följer mig hela tiden, de andra ligger ju kvar där de ligger oavsett vart i huset vi andra är. Nellie måste ju alltid ha koll så hon är alltid i närheten. De stora är mycket ute själva medan Nellie hellre är där vi är om nu vi är inne.

Förresten, varje gång jag duschar en collie så slår mig tanken...
varför i himmelens namn tar det så lång tid att få pälsen blöt? När det regnar ute blir de ju blöta direkt! I duschen får man spola och spola ändå tränger det inte igenom!!!

Undrar om jag ska gå ut och måla en stund nu kanske, innan dagens regn kommer...

Inga kommentarer: