tisdag 30 september 2008

Mera Gula Kort

Egentligen händer det ingenting just nu. Från att ha varit en jätteintensiv period med ständiga aktiviteter eller träningar så har det plötsligt varit ett par lugna dagar. Alltså har jag ju inget nytt att skriva om.

Jo en rolig (!!?) sak hände idag! Rolig och rolig...jag skrattade lite i alla fall. En arbetskamrat som numera jobbar på annan klinik på sjukhuset kom ner och pratade lite idag. Hon var ARG! Hade fått GULT KORT! Ha, ha..så här ett tag efter kan ju till och med jag skratta åt de Gula Korten.

Det Gula Kortet hade hon fått pga giltighetsdatumet inte syntes på P-tillståndet! De skrivs ut av personalen i Informationen och datumet skrivs på med bläckpenna. Det som skrivs med bläck har ju en förmåga att blekna som bekant. Då hon ifrågasatte sitt Gula Kort pga detta fick hon till svar att datumet måste synas och att hon haft bilen för mycket ute i solen!!!!! Hon hade blivit mycket otrevligt bemött och det var inte tal om att ta bort hennes varning.
När jag var i luven på vakten förra veckan fick han inte många sylar i vädret om man säger så, till slut lovade han ju ordna så min varning försvann, det var ju hemskt "snällt" av honom. Vi kan ju säga att den mannen inte heller var särskilt trevlig att ha att göra med.
Uppenbarligen gäller det att ha koll på sina P-tillstånd när man jobbar i alla fall. Tänka att man ska behöva tjafsa om sånt här bara för att få ställa sin bil utanför sin arbetsplats!

Inga kommentarer: