söndag 7 september 2008

Packning och bloggläsande

Idag kommer dagen att ägnas till packning inför Lisas Gjendeburesa. Imorgon kl 5,30 går bussen ifrån skolan.
De ska alltså till Gjendebu i Norge och vandra i några dagar. De kommer hem sent på fredag kväll igen.

Igår fick vi åka till Torp och köpa sånt vi missat eller skjutit på. Bla annat hade hon inget underställ, jag trodde ju Carolina hade ett men det var i microfleece och Lisa skulle ju ha ett tunnt. Sen kom jag på efter att noga studerat yr.no att ett regnskydd till ryggsäcken lär bli nödvändigt. Så nu finns ett sådant också. Nu hoppas vi att vi inte missat nån viktig detalj.

Idag ska vi då märka precis varenda pinal innan det packas. Lisa själv tycker att det här ska bli sådär lagom kul. De har gjort två provvandringar hittills med skolan inför detta, med packning och utrustning. Då var det varmt och jobbigt. Den värmen lär de inte få nu utan snarare regn istället.

För den som inte vet så kan jag nämna att Gjendebu resan gjorts i 27 år av 7:e klassare i Munkedal. Dock med ett antal års uppehåll så själv fick jag aldrig åka. Årskullen före oss vandaliserade bussarna så det blev indraget.
När min dotter Carolina gick i 7:an var hon klasskamrat med en dotter till Torsten Jansson, ägare till företaget NEW WAVE och ortens stolthet.
Torsten gjorde då den beundransvärda saken att han SKÄNKTE 1 000 000 (1 miljon)kronor till skolan!!! Desa pengar skulle upprättas till en fond för lägerverksamhet för 7:e klassarna. På så sätt kunde Gjendebu resorna återupptas. Eleverna betalar 1000 kr själva och får 1000 kr ur Torstens fond till lägret.
Detta är bara en av de saker Torsten gjort för sin hembygd.
Kan också nämna att jag själv var klasskamrat med Torsten i gymnasiet, tyvärr skildes sedan våra vägar, han blev miljonär (väl förunnat detta geni) och jag blev adm. assistent!!!

Själv har jag ägnat morgonen åt att läsa andra bloggar. Det är ju vissa jag följer hela tiden och sen finns det andra som jag bara besöker ibland. Ett nöje är det i alla fall, vem behöver tidningar nu för tiden när det finns så mycket att läsa på nätet?

Imorgon ska vi alltså upp supertidigt jag och Lisa. När jag lämnat henne är det ju lika bra att åka till jobbet, ingen idé att åka hem igen. Sen på kvällen har vi avslutning på agilityn. Hoppas nu inte Marléne har gjort alltför jobbig bana!!! Stackars jag ska ju köra två hundar imorgon när Lisa inte är med och jag kan redan nu se framför mig hur jag stupar FÖRE målgång. Förstår inte hur jag kan ha så dålig kondis.....

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas ni haft roligt i kväll och framför allt hoppas vi att du inte ligger raklång och stånkar och stönar och är alldeles slutkörd...
Du är inte ensam om att ha dålig kondis... önskar man vore lika rappa i benen som hundarna är!!

Pussa Smulan från oss!
Kramar