fredag 5 september 2008

Redan fredag

Annars brukar det heta ÄNTLIGEN fredag men denna veckan säger jag REDAN fredag. Det har verkligen gått jättefort. Antagligen beror det väl på mitt nya jobb, det är så himla mycket nytt att lära sig men oj vad kul det är.

I onsdags var vi (jag och Nellie, Lisa var på Torp) ju som vanligt i Tanum på tavlingslydnaden. Jag trivs ju verkligen med dessa onsdagar, bra träning med bra instruktörer och framförallt har vi ju så roligt.
Sen inte att förglömma... inget regn denna gång!!! Åskan mullrade i bakgrunden med höll sig på avstånd just dessa timmar.
Senare på kvällen/natten hade vi däremot ett rejält åskväder som störde nattsömnen.

Igår hade Smulan och Baloo avslutning på sin allmänlydnadskurs. Det var "tävling" med Bengt inkallad som domare. Smulan hade ingen bra kväll, visst fick hon några
10:or men som tex vid inkallningen var hon totalt oförstående. Hon som brukar komma som ett streck.



Baloo däremot skötte sig alldeles utmärkt och tog hem en 2:a placering. Bra jobbat Natali!


a>



Här radar de upp sig inför platsliggandet



Smulan och Baloo ligger duktigt plats trots oro i gruppen runt om.

Både Lisa och Natali har nu anmält sig till allmänlydnadsklassen på klubbmästerskapet den 19/10. Antar att även jag kommer att anmäla mig dit men har inte gjort det än.

Ja, sen är ju det nya då att jag anmält mig och Nellie till Lk1 tävlingen den 21/9. Usch vad nervös jag blir bara jag tänker på det. Fast nån gång måste jag ju komma till skott och varför då inte när det är på hemmaplan.
Jag har ju vissa problem som jag jobbar med, andra moment är hon jätteduktig på och varit "klar" för länge.
Ett stort problem är ju att hon inte gillar när någon (utom familjen) tar i henne el skall kolla tänderna. Detta är jag jätterädd för nu efter att vi var hos veterinären i onsdags för vaccinering.
Det har inte varit problem med vaccineringen tidigare men i onsdags SKREK Nellie så fort vet kom när henne. Det var jätte hemskt, hon var helt panikslagen. Antar att det är ngt som satt sig efter akutbesöket i våras när hon blivit illa biten. Kanske kommer hon ihåg smärtan innan hon sövdes ner just på denna klinik. Hon har säkert minnen som hon relaterar till platsen/personen.
Jobbigt var det i alla fall men hon fick sin spruta till slut.
Så ni förstår att det känns som vi nu gått flera steg bakåt i träningen med att bli klämd på v utomstående.

Idag ska jag se om jag kan lägga upp ett fotoalbum på hemsidan med bilder från våra onsdagar med tävlingsträningen. Där tänkte jag sen bygga på allt eftersom. Håll utkik där om ni vill titta!

Inga kommentarer: