fredag 12 september 2008

Migrän

har jag idag. Ja det har jag egentligen haft sedan natten till i onsdags men det är ju skillnad på migrän och migrän. Denna gången har det inte varit värre än att jag klarat mig på Alvedon som inte hjälper nåt större men tar den där allra värsta toppen av värken i alla fall. Jag har riktig migränmedicin men jag blir så slut av den så jag vill inte gärna ta den om jag ska försöka klara att jobba. Fast idag är jag ju ledig så har tagit en tablett för en stund sen. Redan nu känner jag hur klubbad jag blir men huvudvärken det försvann nästan helt. Ska ta och lägga mig en stund igen snart.

Igår ägnade jag kvällen åt att göra om layouten på hemsidan. För en gångs skull blev jag riktigt nöjd. Det finns ju färdiga mallar till allt med den här hemsidan men tyvärr är det väldigt tråkiga färger och bakgrunder att välja på. Att sedan hitta färger som går ihop och matchar är inte lätt. Vet inte vad de har tänkt på som lagt upp alternativen. Nu får den väl vara i denna skepnad ett tag i alla fall.

Ikväll kommer kommer Lisa hem igen från lägret. Då blir det som vanligt i huset igen. Stackars Selma (katten) vet inte var hon ska bo när Lisa är borta. Hon delar alltid säng med henne och visar på alla sätt att hon är tveksam till om hon ska lägga in om adressändring eller inte.
Nikki däremot är sååå sällskapssjuk och är mig i hasorna hela tiden. Nikki är ju också Lisas hund så även hon blir förvirrad av att lillmatte inte är hemma. När jag tänker efter har väl Nikki knappt ätit denna veckan. Nikki är alltid lite si och så med maten men det har helt klart varit mindre mat än vanligt nu när Lisa varit borta. Med Nikki skadar inte detta, hon är bred som en ladugårdsdörr den damen, konstigt nog.

Det ser ut att bli lite ljusare ute idag, molnen har börjat lätta lite. Trots det går jag och lägger mig igen nu...

1 kommentar:

Anonym sa...

Stackare! Ligger oxå nerbäddad, inget vidare kul!!Kom och tänka på, du som tagit lite kort på alla under agilityn. Vore de inte kul och lägga upp lite bilder på klubbens sida. Man har en flik så alla kan skicka in lite bilder.. Eller vad tror du?
Krya på dig!!