tisdag 9 september 2008

Sömnproblem igen

Nu måste jag ju rapportera från gårdagen, en låång dag som började i ottan. Jag hade ställt klockan på 04,20 eftersom Lisa skulle iväg på sin lägerresa. Bara för att vi skulle upp tidigare än vanligt (05,10) så sov jag jättedåligt och vaknade klarvaken redan kl 3. Kunde ju inte gärna gå upp då så vände och vred till 04,10 då gav jag upp. Till och med Nellie tyckte det var väl tidigt att gå upp, hon som annars kommer som ett skott så fort hon hör att jag är vaken.

Kl 05,20 lämnade jag av Lisa vid bussen vid skolan och åkte in till jobbet. Så tidigt har jag aldrig varit på jobbet förr men jag kunde ju inte gärna åka hem igen.

Sen på kvällen var det ju avslutning på vår agilitykurs. Tävlingar med två lag, tre hundar i varje. Då ska man ha i minnet att jag då var förare till TVÅ hundar i samma lag! Vad gör man inte när man har roligt....
Oj oj oj vad jobbigt det var! Jag sprang och sprang men benen de hänger ju inte med när man är så slut. Bra gick det i alla fall trots de vanliga problemen med piruetterna vid framförbytena.

Kvällens stjärna var dock inte varken jag eller mina hundar. Nej det var allas vår favorit lilla Wilda! Hon är gruppens lilla juvel. Inte för inte är hon en tax (om än med blandning av pappillon). När Wilda inte vill, då vill inte Wilda. Det gör hon ofta klart för alla. Hon har "kostat" matte Elin blod, svett och tårar genom årens kurser. Nej blodet var överdrivet.
Så kommer det då en sån där kväll som igår....Wilda sätter allt helt klockrent till allas jubel! Inte bara en gång, utan TVÅ!!!! Jag vet att du var lycklig igår Elin och tacka sjutton för det med en sån avslutning.
Sen ska ni veta att det finns INGEN, absolut INGEN som kan peppa en hund som Elin! Jag har sagt det 100 ggr, du är grym Elin! Ingen av oss andra är ens i närheten av ditt sätt att jobba fram hunden.

Eftersom jag "slitit" så hårt på mina lopp igår så blev det inga nya foton. När man flåsar så är det inte möjligt att hålla handen stilla och ta kort, ha ha.
Därför får det bli gamla bilder på lilla Wilda. Kolla in tekniken!




Vem som helst kan ju förstå att det inte går att motstå en sån här charmig, envis fröken Wilda.

Nu ska jag snart krypa ner i sängen, är sååå trött. Hoppas nu bara Lisa haft en bra dag där uppe i Gjendebu och förhoppningsvis utan regn. Usch vad det är långt till fredag...

Inga kommentarer: