lördag 27 september 2008

Yes, yes, yes!!!

Äntligen har vi lite flyt! Lisa och Nikki var så duktiga idag och det gick såå bra! Vi åkte hemifrån redan kl 7 i morse och var på plats i god tid. De hade startnummer 7 så det var ju snart dags.
Det var bara fyra collies, två hanar och två tikar. Igår kväll läste jag andra bloggar och "förstod" att vår Nikki säkert är både alldeles för stor och överviktig. Vågar inte skriva vad hon väger...dessutom har jag ju alltid varit medveten om att hon ju tyvärr inte har den önskvärda blå nyansen (som däremot Nova har). Ja ja, vi skulle ju bara prova på..

Lisa var inte alls så nervig som jag brukar vara. Hädanefter ska jag låta henne sköta sånt här.
Först slog de ut en sobel tik med följande titel "NORDV-02 TJP LPI LPII SUCH NUCH"! Vad ger ni mig för det????
Sen fortsatte hon med att klassa ut vinnande hanen också. En stund senare gick de upp i gruppfinal och jag trodde både Lisa och jag dog när de VANN!!! Helt otroligt! Baksidan är ju bara att man vackert måste vänta en massa timmar innan det är dags för BIS finalen. Naturligtvis stannade vi men tyvärr åkte de ut där och blev oplacerade. Vid det laget hade nog Lisa fått lite storhetsvansinne och dessutom såg hon ju pokalerna... Hon blev jättebesviken när de blev oplacerade men nu är hon jättestot över hur bra det gått idag.

Kritiken gjorde oss jätteglada, läs den här. Ingenting om att hon är för stor eller överviktig. Dessutom står det "bra päls och FÄRG"! Jag hade rejält fel och det är jag jätteglad för.
Ett bilderalbum från idag finns på hemsidan under "Baldersnäs 27/9"



Kusin Veronica ställde ju ut sin underbara Leonbergerhane Kimbo också. Tyvärr gick de inte vidare, i gengäld kunde de ju åka hem och slapp sitta kvar och vänta på finalen.



Imorgon tar vi nya tag, då är det dags för Rallylydnad. Är det inte det ena så är det det andra....

1 kommentar:

Anonym sa...

Ett jätte GRATTIS till BIG 1 !!!
Vad kul för er !!! Förstår att ni inte hade förväntat er detta men där ser man vad som kan hända när man minst anar det !! Det ska bli jätte kul att se hur det går för Nikki ...för nu måste ni ju ut och ställa henne fler gånger !!
Kram Carina