onsdag 24 september 2008

Prisjägare - det ska jag bli!



Denna pokal förärades undertecknad idag på kvällens medlemsmöte på klubben. Varför nu detta? Jo stackars lilla jag blev ju snuvad på 15 poäng på helgens tävling. Dessa 15 p "försvann" i en snöplig felräkning och gjorde den ENORMA skillnaden mellan 89 och 104 poäng. Från oplacerad till ett tredjepris. Ingen har väl kunnat undgå att läsa om/höra talas om min tycka-synd-om-migsjälv kampanj som detta orsakat. Inte ens klubbens ordförande alltså. Med ett brett leende på läpparna avslutade han mötet med att överlämna denna!

Plötsligt insåg jag att det är ju naturligtvis jättekul att inneha en pokal. Men det måste vara ännu roligare att ha två!!! Då uppstår nästa fråga...hur skaffar jag mig lättast en till? Vilket är lättast, att ta en bra placering på nästa tävling eller helt enkelt muta tävlingssekreteraren så han/hon räknar fel nästa gång också? För då måste de väl ge mig en till...eller?

Gissa vem som anmält sig till klubbmästerskapet med både Nellie och Nova i lydnad + Nellie i agilityn. Undrar bara hur många felräkningar som kan anses rimligt på en och samma dag.....går det bra med tre?
Kanske måste åka och köpa ett skåp att ställa alla framtida pokaler i...

Inga kommentarer: