torsdag 11 september 2008

Rallylydnad

Snart är det dags att prova på rallylydnad, det har vi aldrig gjort förr. Egentligen skulle vi haft en träningskurs i detta på klubben i våras men olyckligt nog så skadade sig instruktören några dagar innan och fick ställa in. Nu är det alltså dags, den 28/9 och den 5/10. Jag har anmält Lisa och Nellie, Lisa har alltid varit sugen på att prova, själv ska jag naturligtvis stanna och titta på dem. Det kan vara roligt att bara få titta på för en gångs skull.
Det finns platser kvar om nu någon mer är intresserad av att vara med, mer info finns på Tbhk:s hemsida.

För oss lär det bli en fullbokad helg då, vi ska ju till Baldersnäs på utställning den 27/9, då ska Lisa ställa ut Nikki. Sen på söndagen blir det alltså rally. Det kanske är tur att det är slut med agilityn för annars hade det ju varit den på måndagen efter.

Helgen före, 21/9, är det tävling. Då är det debut för mig och Nellie i LK1. Himmel!!! Hur ska detta gå?

Nästa månad, den 19/10 har vi klubbmästerskap. Först lydnadstävlingar där Lisa ska gå med Nikki i allmänlydnadsklassen. Där funderar jag på om jag ska starta Nova också. Dessutom hade jag ju tänkt starta Nellie i LK1 där också. Jag har kollat med Bengt, klubbmästerskapet följer inte de vanliga reglerna att man bara får tävla med en hund/tävling.
Inte nog med detta, klubbmästerskapet i agility är samma dag ett par timmar senare! Självklart måste vi ju vara med där också!
Det känns som om hösten är ganska bokad alltså, här har vi inga problem med tidsfördrivet.

På lördag håller vi alla tummar och tassar för Vallkrokenvalparna Saga och Timmie! De ska ställas ut på Sheltiespecialen i Bjuv (Helsingborg) då. Det är 138 st Sheltie anmälda! Vi hade så gärna velat komma och titta och heja på er men det är lite för långt att åka tyvärr.
Dessutom träffar de ju Carina o Lars med Vallkrokenkillen Sudden och hans "brorsa" Nalle. De bor nere i Helsingborg. Så gissa om de kommer att ha trevligt allihop oavsett hur det nu går på utställningen.
Lycka till, önskar alla vi här på Skinnfälleröd!

1 kommentar:

Anonym sa...

Först får jag Tacka för lyckönskningarna till specialen i Bjuv på lördag. Du kommer alla gånger att få en utförlig rapport när vi är hemma igen. Har förberett och packat så i morgonbitti åker vi söderut. Det blir väl småflickorna som bestämmer när vi ska stiga upp, men vanligtvis så är det ju kl 04.30, så någon lång sovmorgon blir det nog inte om jag känner dem rätt! Vi kör ju förbi inte allt för långt ifrån där ni bor, så en slängpuss till Smulan blir det i Vänersborg :-))

Det verkar som att ni har en späckad höst framför er med alla kurser och tävlingar, men det gör väl inget när det är så roligt :-)
Undrar vad alla gör som inte har hund, men antagligen så har de väl andra intressen? Själv skulle jag aldrig klara mig utan hund... vad skulle jag då hitta på att göra? Ja, en sak vet jag. Läsning ligger mig varmt om hjärtat, jag älskar att läsa. Just nu har jag tre olika serier på gång som jag läser. Det gäller att hålla isär dem också, men det funkar alldeles utmärkt.

Nu ska jag krypa ner i zzzznarklådan och läsa nya Hundsport som damp ner i brevlådan idag, det är en tidning som läses från pärm till pärm.

Önskar er en trevlig helg.

Kramar från Eva m flock