måndag 22 september 2008

Njaa

humöret är fortfarande inte på topp men det är ju måndag. Inte veckans bästa dag kanske. Fast vädret har ju varit strålande i alla fall. Det var bara 3 grader i morse när jag åkte till jobbet, tänk nu börjar snart det eländet att tänka på om det är halt eller inte när man ska iväg.

Sov fruktansvärt dåligt inatt, jag som trodde jag skulle sova som en stock när den där hemska spänningen släppt. I helsike heller. Först kunde jag inte somna igår kväll. Sen vaken 37 ggr precis som vanligt och sen klarvaken nån gång runt 3-tiden. Sen sov jag inte mer. Låg och vred till 5 när jag gav upp. Tänk den som kunde sova ordentligt ändå. Konstigt nog så är kroppen så van med att aldrig sova speciellt många timmar så det blir på nåt sätt naturligt. Sen när man får en sån där utmattningsnatt när man sover som en stock (händer mig ett fåtal gånger om året) så är man som ett vrak dagen efter! Då är jag helt klubbad efteråt. Däremot kan jag sova otroligt gott om jag får lägga mig mitt på dagen. Åh vad skönt det är att sova middag! Det ska man INTE göra om man har problem med nattsömnen men jösses vad det är skönt. Det är ju då jag är trött också.

Vovvarna är däremot riktigt kvällströtta, speciellt de två blå. Fast de är ju alltid trötta när jag tänker efter. Nellie flyger upp så fort nåt händer men jag tror nästan huset skulle kunna rasa utan att de andra reagerar. Tänk sån skillnad det kan vara.
Nu ska jag i alla fall snart utmana ödet och se om jag kan somna tidigt ikväll för nu är jag riktigt avslagen. Snart är klockan 5 igen!

Inga kommentarer: