söndag 14 september 2008

Hundens Dag

Nu har jag och Lisa varit på Munkedals Bhk och spanat. Det var ett trevligt upplägg men tyvärr inte så många besökare. Vi kände oss välkomna trots att vi inte tillhör klubben. Flera av de som var där kände jag sen tidigare så de visste ju redan att jag är aktiv i annan klubb. Mycket prat blev det och mycket utbytta erfarenheter.

Summeringen blir väl att vi står på ungefär samma ruta med samma styrka som engagerar sig hela tiden. Bristen på instruktörer är en annan gemensam nämnare.
Idag var Annika där, dels har hon ju kurser (valp, agility och allmänlyd.) och dels hade hon med sig hela collectionen från Arrak som hon ju är säljare för.
Dessutom representerades nätföretaget www.preciousdog.se, som faktiskt har sitt säte i Strömstad. Tjejen som hade detta (uppfattade inte namnet) har jag tidigare träffat på Smulans kurs hos Annika. Dessutom är denna trevliga tjej uppenbarligen sambo med ditt barnbarn, Karin! Tänk vad världen är liten!
Denna underbara människa GAV (ja faktiskt) Nellie ett jättefint rött halsband med strass på, jättefint var det så jag blev verkligen jätteglad.

Jag är så himla sugen på att köpa Arrak´s Outdoor jacka men den är ju så dyr.... Vissa storlekar i svart var det utförsäljning på men tyvärr inte i min storlek. Fast Annika var osäker på om även den blå skulle säljas ut eftersom det kommer nya färger i den nya collectionen. I så fall slår jag till! 850 kr istället för 1695, då måste man ju passa på.

Däremot ska jag ge ett annat tips om man är intresserad av att köpa hundförarväst. Arrak´s kostar 695 kr men om man går in på www.engelsons.se så har de en jättefin för 250 kr. Jag ska beställa har jag tänkt, någon som vill beställa ihop med mig? Nu är inte frakten så dyr (38 kr) men självklart bättre om man kan dela på den. Hör av er i så fall!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas du blivit bättre så du kan vara uppe på benen en stund. Inget vidare att må så dåligt.. men man måste lyssna på vad kroppen säger!!
Orkar man inte så är det sängläge som gäller. Krya på dig!

På fredag när vi körde ner till Helsingborg så skickade vi slängpussar till Smulan i trakten av Uddevalla, hoppas hon kunde fånga dem :-)

Utställningen har vi avverkat i strålande väder, det var så soligt och fint, riktigt mysigt!
Resultatet då? Jodå, det ska du få.
Timmie blev 4 i sin klass av fem hanvalpar, men inget HP. Hans ena öra stod rakt upp och var alldeles omöjligt att få ordning på, men han var sååå duktig i ringen. Han fick en grön rosett och en grön gris med sig hem!! Jättekul!!!

Saga ville inte visa sig alls utan skulle bara tramsa och spöka ut sig. Jag fick ta ett kvartssamtal med henne inför kk, så när de skulle placeras så stod hon precis som hon skulle. Hon tyckte nog att det var bäst att skärpa till sig.
De var 10 tikvalpar i hennes klass och hon blev placerad 4 med HP!!
Även hon fick en grön rosett med sig hem och en rosa gris...
Jag är jättenöjd med utställningen och vi har haft så trevligt.

Hemma hos Sudden och hans familj har vi blivit uppassade med mat och dryck, vi har blivit bemötta som riktiga kungligheter :-)

Smulans "fammo" Annika har tagit massor med bilder på hundarna så jag kan skicka några bilder till dig sen när jag fått dem av henne.

Kryp nu ner under en härlig filt och koppla av med nåt läsbart.
Pussa Smulan från oss.

Kramar i massor