torsdag 25 september 2008

Förberedelser

Ikväll har jag och Lisa duschat Nikki. Egentligen skulle det väl gjorts tidigare men jag har helt enkelt inte hunnit på kvällarna. Att duscha en collie är ett företag i sig... först tar det en evighet att få pälsen riktigt blöt och sen tar det en ännu längre evighet att få samma päls torr igen. Jag har fönat henne en bra stund så halvtorr är hon väl nu i alla fall. Nu hoppas jag hon inte grisar ner sig imorgon så kanska vi bara kan ägna oss åt borstning och lite ansning imorgon. Även det lär nämligen ta sin tid.

Dessutom har jag och Lisa tänkt ta oss en tur och hälsa på kusin Veronica imorgon. Vi har ju fortfarande inte sett den nya valpen (leonberger). Det kan nog bli farligt kan jag tänka mig, ja ni vet ju hur hjärtat bultar för leon.

Lisa är ledig från skolan imorgon, jätteskönt! Då behöver vi inte upp så tidigt på morgonen. Jag kan säkert inte sova länge ändå men den där känslan att man inte ska iväg är skön. Man kan ju ligga och dra sig om man vill.

På lördag däremot ska vi upp tidigt. Utställningen börjar kl 9 och vi har bestämt att vi åker vid 7. Tyvärr ser det ut att bli både regn och blåst men man kan ju hoppas att det inte blir så farligt. Som tur är har Veronica ett tält. Det är bra att snylta in sig hos de bättre bemedlade...

1 kommentar:

Anonym sa...

Lycka till på utställningen i morgon! Är det någon mer än Nikki som ska ställas? Jag tänker på att du ju har blivit prisjägare nu...
:-)
Att bada och föna en colliepäls tar sin tid, det vet jag minsann, har själv haft tre colliepojkar (samtidigt). Att bada en sheltie är mycket behändigare för den kan man ställa på trimbordet. Det kan man även med en collie, men då måste man ha ett trimbord också förstås. Det hade inte jag på collietiden. Då fick man vackert sitta på golvet och föna pälsen torr, eller i bästa fall fick man sitta på en pall.
Jag förväntar mig en utförlig rapport om utställningen i morgon.
Lycka till.
Kram.