fredag 31 oktober 2008

Fredag

Äntligen har jag fått vara ledig och kunnat ägna mig åt lilla Alice ordentligt. Idag har vi varit ute och åkt bil, visserligen bara hem till Smulan och ner till Munkedal men det är nog ganska lagom träning tror jag. När jag kom hem från Munkedal igen märkte jag att hon kräkts så kanske hon var lite åksjuk.
Lekt med Smulan har hon gjort också och oj vad roligt de hade. Smulan tycker det är helkul att plötsligt vara den som är snabbast och smidigast (hon klår ju aldrig Nellie annars) så jösses vad hon höll igång.
När vi kom hem hade vi lite koppelträning också. Lätt att glömma bort den biten när hundarna alltid är lösa.




Nellie har sen ett tag tillbaks kommit på att hon kan ta sig igenom fårstaketet när hon vill följa efter rådjuren tyvärr. Idag var det dags igen. Eftersom hon inte har några följeslagare med sig på dessa utflykter så kommer hon snart tillbaks när jag ropat en stund. Tack och lov. Av någon konstig anledning klarar hon inte att gå igenom staketet när hon kommer tillbaka, konstigt??? Då får man gå upp och hämta henne och lyfta över henne.

Rådjuren har jag sett mer eller mindre hela dagen här utanför så jag förstår att hon jagade iväg dem till slut. När vi är inne vet hundarna att de kan se dem bakom huset inifrån vårt sovrumsfönster så gissa om de står och hoppar av ilska uppe i våra sängar...





Imorgon ska Roger ut på havsfiske, 22 sjömil ut från Lysekil ska de gå, fråga mig inte var man hamnar då men långt ut är man i alla fall. Kallt lär det bli men han har numera en sån där flytoverall som är varm som tur är. Vi får väl se vad fisketuren ger denna gång.

Själv får jag avstå träning på klubben imorgon då, har ju ingen som kan vara med Alice under tiden. Lisa är kvar hos Natali och firar Halloween så jag och hundarna blir ensamna hemma.

Inga kommentarer: