tisdag 28 oktober 2008

Pannlampan

tycker jag just nu är Guds bästa uppfinning! Vad skulle man göra utan den nu när det är kolsvart på kvällarna när man går ut med tre hundar? Händerna är ju liksom upptagna med alla koppel och då är det fint att lampan så perfekt alltid lyser åt det hållet man tittar åt.

När jag kom hem efter jobbet idag lastade vi in Alice och Nellie bak i bilen och åkte upp till mamma och Smulan. Tyckte det var dags för Alice att få en kort biltur och då kunde det ju vara lämpligt med ett roligt mål, dvs lekstund med Smulan. När hon dessutom fick Nellie med sig i bilen så var hon helt tyst i bilen, inte ett pip. Hon tyckte det var jättekul att leka med Smulis och de härjade vilt en stund. SurNellie stod bredvid som en tjatig morsa och morrade åt allt de hittade på... hon är så tråkig.

Inatt fick Lisa sova riktigt gott, Alice sov tills jag gick upp strax efter kl 5. Det går åt rätt håll fast hon tycker fortfarande det är så där lagom kul när jag "puttar" in henne till Lisa sen när jag ska åka till jobbet.
Nu ska jag skynda mig ut med henne innan Desperate Housewives börjar, nästan det enda jag ser på TV nu för tiden. Om jag nu inte somnar...

Inga kommentarer: