måndag 27 oktober 2008

Mera Alice

Vilken timing att få hem en valp lagom till Lisas höstlov. Tack vare det behöver jag inte ta ut nån valpledighet denna veckan utan kan spara det till nästa vecka. Tänkte ta ett par dagar då i alla fall, sen får hon börja följa med Roger till jobbet. Dit följer ju Nellie också med och så finns där ju taxen Tina och golden retrievern Skipper. Rena kollot! Ett tag hade en anställd med sig sin boxer också men den bor i himlen nu.

Andra natten sov Alice bättre. Lisa hade henne inne hos sig inatt också och det var tyst där inne till kl 4,40. Då hörde jag hur de gick ut på kisserunda. Sen gick de in och la sig igen. Själv gick jag upp en halvtimme senare, rastade de andra (som blev galna när rådjuren stod ute vid bilarna), åt frukost och sen var jag ju tvungen att hämta Alice för att även hon skulle få sin mat samtidigt som de andra.
Jag stog i Lisas dörr och försökte locka tyst på henne men hon sov som en stock. Till slut kom hon lommandes och efter maten var vi ute en runda igen. Sen var hon ju i toppform så när jag skulle åka till jobbet och försökte putta in henne till Lisa igen så blev det högljudda protester. Lisa kom uppvinglande och trodde hon skulle ut och kissa men det slutade med att de fick ta med Nellie in också för att Alice skulle nöja sig.

Igår var ju Tomas och Natali här och kikade på nyförvärvet. Tomas blev helt såld på henne, han gillar ju rasen. Baloo var också med men var på utsidan och lekte med Nikki och Nova. Tyvärr visade det sig sen att han på något sätt skurit sig i trampdynan nånstans här ute. Nu har jag inte hört idag hur det gått men jag hoppas de slapp veterinärbesök. Det är ju så typiskt att sånt alltid händer på en helg=svindyrt!
Jag och tjejerna försökte kolla runt ute efter vad han kan ha skurit sig på men det enda vi kunde hitta var lite gamla lerkrukeskärvor borta i skogen. Det kan ju ha varit dom, nu är de borta i alla fall. Vi har ju ingen liten tomt precis så det är väl som att leta efter en nål i en höstack.

Nu ska jag försöka få liv i lilla Alice så hon kan vara vaken en stund innan vi ska gå och lägga oss. Hoppas Lisa får sova hyfsat inatt, jag är imponerad över att hon inte gett upp ännu...

Inga kommentarer: