söndag 12 oktober 2008

En trevlig kväll

hade vi igår ute i Lysekil hos Tomas och Anna. Lille charmtrollet Måns var i full action förstås. Han kör hårt med sin mamma och pappa, lille Månsen.

Konstigt nog har solen letat sig hit idag. Däremåt är det ganska blåsigt men det får väl gå bara det inte regnar. Pratade med dottern Carolina i Oslo igår, de satt ute på stan och åt glass i ett strålande väder. Även Eva på Vallkrokens skrev om sol uppe i Malung. Det är väl bara vi här längre ner som drabbats av vätan.

Idag har jag och Lisa varit uppe på klubben. Lisa tog Nellie en stund på agilitybanan och själv var jag assistent till Bengt på valpkursen. Han har en stor grupp denna gång så det kan nog underlätta om man kan vara två.
Det är fantastiskt att folk skaffar så mycket valpar, vi har ju ständig efterfrågan på valpkurs hur många vi än kör. Nu vill man ju alla ska kunna gå också för det lär ju dröja ända till våren innan nästa startar efter denna.
Instruktör är jag inte lämpad att bli men jag hjälper gärna till. Att jag sen trivs så bra med Bengt gör ju inte saken sämre, han är en otrolig människa med ett engagemang som jag tror är sällsynt.
En blandad skara hundar och förväntansfulla hundägare var det i alla fall i denna gruppen. Alltifrån minsta Yorken till största Rhodesian Ridgeback.

Imorgon är det älgjakt, då drar Roger till skogs. Det är årets höjdpunkt för honom och brodern. Markerna är ju inte så stora så det är bara två dgr som gäller, tack och lov...

Inga kommentarer: