fredag 24 oktober 2008

Snurrigt värre

tror jag det blir idag. Jovisst är jag ledig men ibland händer saker väldigt snabbt och då gäller det att hänga på tåget. Så är det just nu men det ska nog gå bra. Mer om detta i kommande inlägg...den nyfikne kan ju läsa Pirres blogg.

Vädret är som vanligt ömsom sol ömsom regn. Det är minsann inte lätt att hänga med i svängarna. Fast oftast känns det som det är full regnutstyrsel som gäller nu för tiden. I onsdags var det ett sånt där extremt väder. Sol, regn, storm, åska, hagel, sol, regn...det bådade ju inte gott inför kvällens träning på klubben. Konstigt nog slog det om ganska precis i det ögonblicket vi kom dit så kvällen var jättefin, helt stjärnklart faktiskt.
Däremot var det bara jag, mamma, Inger och Bengt som var där. Kan förstå att de andra backade med tanke på hurdant vädret var tidigare.
Nu ska vi i alla fall byta dag från ondagskvällar till lördag förmiddag kl 10 för dessa träningar. Jag tror det kan bli svårt att få dit folk mörka regniga kvällar framöver nu. Även om vädret är dåligt är det ändå lättare att ta sig ut i dagsljus. Dessutom ska det bli skönt att slippa köra den tråkiga vägen i mörkret. Det är ju ändå över 3 mil för oss och även om det är lång sträcka motorväg så är det vägarbete och enfiligt sen länge.

Nu ska jag ta mig samman och köra ut till kvarnen i Fjällbacka och köpa några säckar hundmat igen. Är ju bara fredagar jag har möjlighet till det och den räcker nog inte till nästa fredag...

1 kommentar:

Anonym sa...

Jaha du Katarina, om jag fattat rätt så är det en liten lejontjej på väg hem till er!!! Eller....?
Liten och liten kan ju diskuteras.