tisdag 21 oktober 2008

Telefonförsäljare

är det värsta jag vet! Därför är jag med i NIX. Det fungerar bra men det är ju så att de som man en gång tidigare haft ett avtal med får lov att ringa även om du är registrerad där. En del blir man alltså aldrig av med, TELE 2 är ett bra exempel. Jag har ett mobilabonnemang där så de ringer varannan månad och vill ta över hemtelefon och bredband. Inte är de trevliga heller.

Så har vi då försäkringsbolagen. Dem gillar jag däremot! Jag låter dem ALLTID räkna på våra försäkringar och det ska ni veta... det finns ingen som är så otrogen som jag när det gäller den biten. Jag byter ofta kan man säga. Trygg Hansa har vi haft i mindre än ett år nu. Tror det är sen i maj. Innan där var det Länsförsäkringar och inan dem var det Folksam, innan dem var det...ja så skulle jag kunna rabbla.

I alla fall ringde Folksam ikväll. Dem gillar jag för de är trevligast av allihop. De ringer minst en gång om året men tyvärr har de inte kunnat hänga med på länge. Men trevliga samtal har vi haft ändå och jag har nästan beklagat att det inte blivit nåt köp. Nu har de tydligen infört nåt nytt helkundssystem så minsann...äntligen kan de få vara med ett år. De band NÄSTA års försäkringspremier till 1500 kr lägre premie än jag har på detta årets. Utöver det sänkte de premien på min Toyotaförsäkring som de ju redan har hos Folksam med 120 kr. Den behövde de ju inte värva egentligen. Ja så nu är jag nöjd igen. Det tog en halvtimma och det var det värt. Fast jag har redan talat om för dem att jag byter efter ett år igen om nån annan ger mig bättre pris...då sa hon bara att det är precis så man ska göra, att man ska tänka på hur mycket pengar man tjänar på att byta ofta.

Imorgon ska vi till klubben och träna igen. Mamma är så taggad nu efter sin placering på KM:et så hon ska träna järnet i vinter!
Det du Eva, det kunde du inte tro när du lät pensionärerna köpa lilla Smulan. Hon som skulle bli en bortskämd liten sällskapshund med kanske en valpkurs då förstås för plins skull. Nu är det agility och lydnadsträning för hela slanten!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Nej du Katarina, inte trodde jag att Smulan med matte skulle vara på tävlingsbanan inte, men jag är glatt överraskad kan jag säga.
Nu var det inte det som var viktigt när jag sålde henne och det vet ni ju allihopa :-)
Jag visste att Smulan skulle flytta till paradiset av paradis...du vet hur det är med magkänslan...vissa gånger känns det inte bra...andra gånger känns det toppen, och så var det i Smulans fall :-) Att de nu spenderar tid på träningsplan är ju bara ett tecken på att matte, och även husse förstås, har fått en helt ny livsstil och kanske ett friskare och rikare liv. Jag tror liksom att de har fått lite "bättre livskvalité" om man får uttrycka sig så.
Smulan var ju ämnad för dem och ingen annan och det värmer mitt hjärta!!