lördag 18 oktober 2008

Oj oj oj

vad jag redan ångrat mig många gånger att vi inte köpte Prinsessan. Vet inte om vi gjorde rätt eller fel men ett av sätten att tänka i det beslutet gick ut på att bättre att ångra att vi INTE köpte henne än att ångra att vi gjorde det. Tiden var nog inte riktigt mogen men visst, jag erkänner att jag fortfarande funderar mycket. Förutom att P är en mycket mysig valp så är hon ju även exteriört mycket tilltalande.

Imorgon ska vi på klubbmästerskap. Hujedamig!!! Jag och Lisa var ute med Nova och Nikki förut i ösregnet och försökte träna. Det gick riktigt riktigt dåligt. Ingen av hundarna hade en aning om vad varken fot eller enklaste sittkommando betydde. Ska de vara våra hundar de dår två??? Visserligen regnade det ju men de brukar ju inte va speciellt ledsna för det, de två blå. Värre är det med Nellie om det regnar, hon gillar inte att bli blöt om rumpan eller hemska tanke, magen.

Nikki fick Lisa snudd på släpa fram i kopplet, hon var ännu lojjare än vanligt. Kan inte förstå hur man ska få fart på den damen utan att sätta ett rådjur framför då förstås. Då förvandlas hon till en annan varelse med vindens hastighet. Så hon kan faktiskt springa även om folk undrar ibland.

Utöver att de två blå och Smulan ska tävla i lydnaden så ska Nellie och Smulan tävla i agilityn. De är ju helt otränade sen kursen slutade så det kan väl inte bli annat än fiasko men kul ska vi ha i alla fall.
Imorgon ska jag berätta om hur det gick.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ser att det ska tävlas i morgon och det hade varit kul att vara där och titta :-)
Ni vet ju att Smulan har en alldeles speciell plats i mitt hjärta... lilla sockerbiten!!!

Kan förstå att du våndas över lilla Prinsessan, hon ser verkligen underbar ut.

Hoppas ni får fint väder i morgon och jag ska tänka på er.
Lycka till !
Många kramar från oss alla.