onsdag 29 oktober 2008

Hemmakväll

Åhh vad skönt det var att inte åka iväg till Tanum ikväll! Det är ju så motigt att ta sig iväg på nåt nu när det är mörkt redan från början så att säga. Jag gillar INTE vintertid, kan inte förstå varför vi inte kan ha sommartiden året om.

I stället för träningen på onsdagskvällarna ska vi nu börja träffas på lördagförmiddagarna istället. Mycket bättre men ironiskt nog kanske jag måste hoppa över på lördag. Roger ska på havsfiske om vädret är bra (det ser faktiskt ut att bli det) och då har jag ingen som kan vara hemma med Alice. Så jag får väl stanna hemma själv antar jag. Ingen fara skedd men jag tycker ju det är så kul att träffa de andra.

Imorse var det alldeles vitt ute när jag gick upp. Som tur var så inte av snö, däremot hagel. Frost var det också så altanen var jättehal (trädäck). Stackars Alice såg ut som Bambi på hal is, hon kunde knappt stå still utan att benen gled iväg.
Jag fick foton från Eva på Vallkrokens Kennel senare, de hade fått första snön där uppe i Malung! Hundarna gillade det i alla fall. Själv blir jag nästan deprimerad när jag ser snö redan i oktober...för min del räcker det med snö på julafton, nyårsafton och sportlovet (för alla barns skull). Sen kan det kvitta...




Den här ställningen använder Alice sig av när hon äter. Precis som Nikki och Nova. Det är bara Nellie som står upp och äter men så är hon också den enda som kastar sig över maten. Så snabbt som hon äter nu sen Alice kom, det har hon aldrig gjort förr. Tänk om den hemska lilla Nallen skulle komma på tanken att tjuva hennes mat. Nu är det knappast nån risk så farlig som Nellie kan låta mellan tuggorna...

Inga kommentarer: