torsdag 30 oktober 2008

Vinterdäck

på bilen är det dags för nu. I morse var det blixthalka och själv hade jag tur som verkade hinna till jobbet innan det frös på. Arbetskamraterna som kom senare hade problem däremot. Jag tror nog Roger får ta och byta däck åtminstone på en bil i helgen. Det känns ju onekligen lite tryggare då.

Ikväll har Roger kört Lisa till Natali. Eftersom jag var ute och gick med de andra hundarna fick Alice åka med i bilen. Det gick jättebra idag också.
Nu har ju Lisa avslutat "tjänstgöringen" som valpansvarig så att jag kunnat jobba måndag till torsdag. Så nu är det dags för att ha lite kul med kompisarna. Imorgon ska de åka till Torp och handla (för valpvaktslönen) inför Halloween. Vad skulle jag göra utan min duktiga Lisa, hon är suverän med hundarna och så totalt pålitlig på den biten.

Fast nu ska det bli spännande att se hur den kommande natten ska gå! Alice har ju hitills sovit inne hos Lisa men nu ska hon alltså vara inne hos oss inatt. Vi får väl se om det blir nån sömn då för där sover ju lilla Nellie som ju då måste passa både sängen och korgen och Gud vet vad...tänk om en liten Nalle tjuvar en skön plats??? Kan fortfarande minnas vilka problem Nellie fick när Nova flyttade in och tillbringade första tiden inne hos oss. Ytterligare fyra veckor senare kom Nikki också och då gav vi upp, collietjejerna fick helt enkelt flytta till köket nattetid.






Alice vill gärna gosa med Nikki. Konstigt för Nikki brukar vara en ganska tjurig dam men hon tar uppenbarligen hand om Alice.



Nikki och Nova ligger alltid tätt intill varandra. De ägnar mycket tid åt att slicka varandras öron innan de somnar


Nellie gillar bäst att ligga i soffan. Just nu är hon väldigt nöjd att inte Alice kommer upp...



Nova gillar också soffan, kan man sen bli kliad av husse så kan det inte mycket bättre bli!

Inga kommentarer: