fredag 17 oktober 2008

Många nyfikna

sitter nog runt om och undrar hur det gick igår. Ja ni som vet vad vi skulle göra igår då förstås.
Jag, Roger och Lisa åkte nämligen till Teamaides Kennel och tittade på leonberger. Framförallt skulle vi se på en 14-veckors tik, kullsyster till Veronicas Crazy och dels se på den senaste kullen som nu var ca 2 1/2 vecka.

Prinsessan (14 v tiken) var helt underbar! En sån mysig hund!!! Hon charmade oss totalt, tom Roger. De små valparna är ju eg för små än så länge. Om några veckor kommer de att bli oemotståndliga däremot.





Trots att jag blev helt såld på lilla Prinsessan har vi ändå med mycket beslutsångest tagit beslutet att INTE köpa en leon. Inte just nu i alla fall. Roger behöver nog mer tid på sig att bekanta sig med denna ras, trots att han snäll som han är sa att jag fick göra som jag ville. Efter mycket vägande fram o tillbaka, vi har verkligen ältat fördelar och nackdelar, blev det att vi idag av olika anledningar bestämde oss för att avstå. Jag skriver VI för det blev faktiskt ett gemensamt beslut till slut. Fast nu när jag ser bilderna så ångrar jag mig igen... lyckliga den som köper lilla Prinsessan...

I onsdags var vi på föreläsningen med Pia Myrseth, hundpsykolog som driver Hundens Hus i Göteborg. Oj vad det var bra! Om ni någon gång får möjlighet att höra henne så gör det. Vi satt alla helt fascinerade och ville bara att hon skulle fortsätta. Sen var det ju jättekul att det kom så mycket folk när vi nu arrangerade detta.

Ikväll kommer Carolina hem från Oslo men först imorgon dyker hon upp här hos oss. Det väntar vi på förstås, nu var det några veckor sen sist!

Inga kommentarer: