onsdag 2 juli 2008

Säsongsavslutning

kan man väl säga att vi hade på agilityn igår. Nu gör vi ett uppehåll över sommaren och fortsätter den 11/8 igen. Det blir nog nyttigt för både oss och hundarna med ett uppehåll, det känns som om alla hundarna börjar bli lite "mätta". Igår gick det väl lite si sådär för allihop till att börja med. Smulan har blivit så mammig och vill helst sitta med sin matte hela tiden. Hon tycker antagligen att jag är lite väl barsk. Nellie gick också sådär. En annan hund ville inte alls ta tunneln när den är böjd. En annan vill inte hoppa längre. Däcket var det också flera som tyckte var onödigt att slösa energi på. Ja som ni förstår verkar alla vilja ha semester. Det var varmt också kan tilläggas.

Men sen...... hände något! Plötsligt vaknade de till liv och det gick bättre och bättre. Själv blev jag överlycklig när jag och Smulan avslutade med ett sånt där kanonlopp där precis allting satt som en smäck! Dessutom fungerade det plötsligt att "skicka" henne på hindren. Hon var kanonduktig!
Nellie avslutade också med ett perfekt lopp och så kan man nog säga att de flesta avslutade. Det var precis som om hundarna plötsligt vaknade till liv och kom igång.

För övrigt händer här inte mycket. Jobar, jobbar, jobbar. Denna vecka blir det en extra fredag igen eftersom jag jobbar med en helt ny ung tjej. Känns inte snällt att lämna henne ensam så jag erbjöd mig faktiskt. Sen får vi väl se hur det ska bli nästa vecka.

Roger har kört Lisa till farmor och farfar i Grundsund där hon ska tillbringa en vecka säger hon. Vi får väl se hur det blir med den saken. Hon brukar ringa efter några dagar och be att vi ska komma och hämta henne när hon blir uttråkad. Dessutom brukar hon längta så fruktansvärt efter hundarna och katterna så hon måste hem. I alla fall är det skönt för henne att komma iväg nu när jag ändå jobbar. Vi bor ju mitt ute på vischan och här finns inga kompisar i närheten så det blir ju tråkigt när ingen är hemma och kan köra henne när hon vill iväg.
Redan imorgon kommer vi nog att längta efter att hon ska komma hem igen!

1 kommentar:

Anonym sa...

Visst blir det skönt med semester, både för två- och fyrbenta!
Själv jobbar jag mina sex timmar i morgon men sen!!! då är det semester! Jag har jobbat in fredan så jag får ju en extra dag, men det är bara för att vi ska kunna åka på morgonen till E-tuna och Vilsta. Håller på att packa och det är då inte lite med grejer som ska med. I morgon ska allt vara färdigt så vi bara har att duscha och äta frukost innan vi sticker på fredag.
Ååååh vad skönt det ska bli att få leva lite campingliv .... jag älskar att vara ute med husvagnen. Hemma finns det massor att göra men det slipper man om man åker bort några dagar. Tyvärr finns arbetet kvar när man väl kommit hem igen!!!
Tills vi hörs... ha det gõtt !!
Kramar från hela Vallkrokens.