måndag 28 juli 2008

Ingen båttur idag!

Idag blir det till att hålla till här hemma. Roger säger han måste få gjort lite saker. Då hade ju jag tänkt att Lisa och jag skulle åka till Gårvik och bada själva men se plötsligt säger Lisa att "jag gillar inte Gårvik" och förresten vill hon inte åka nån annanstans heller. Det är bara åka ut på sjön som duger nu. Detta kan möjligen ha att göra med att hon de sista dagarna fått börja lära sig att köra båten, vilket hon är mäkta stolt över.

Så då blir det till stt stanna hemma och genomlida en dag i 30 graders värme. Hur kul låter det på en skala?
Alltså blir mitt upplägg så här: Innan det blir för varmt inne putsar jag ytterligare ett fönster, sen.... blir det till att padda på altanen eller rättare sagt sitta i vår lilla pool resten av dagen. Då har jag ju också fått "gjort något", eller hur?
Frågan är bara vilket av alla eländiga fönster jag ska prioritera......

1 kommentar:

Anonym sa...

Putsa fönster i värmen låter väl inte som nån höjdare precis!!!! Nej sitt och padda i lilla poolen i stället! Den som ändå hade en egen pool! Nu kan jag känna viss avundsjuka för jag har minsann ingen pool på min altan inte :-(
Vi har varit i ett stekhett Ransäter och utställningen gick inte bra, ett blått band... men å andra sidan fick vi packa ihop och åka hem och inte grät vi för det inte, neejdå.
Sen körde vi husvagnen till Rättvik och Classic Car Week och dit åker jag och flickorna i morgon. Mats har åkt med Cadillacen idag, så han är väl på plats snart kan jag tro. Själv hoppade jag över idag för jag känner att värmen är bara lite fööör mycket nu!! Men i morgon bitti sticker vi också dit för att titta på alla fina bilar som finns där! Nu är det min sista semestervecka så man ska väl inte klaga på värmen...men det gör jag ändå!!! Det får vara lagom av allt för då trivs jag bäst :-)