söndag 20 juli 2008

Ensamt

känns det när både Lisa och Nova är borta. Det gick så bra hos Natali så de stannar en natt till, som vanligt. Pratade med Tomas idag och han sa Baloo är överlycklig över att få tjejbesök men det tar hårt på krafterna för de låg klubbade och vilade båda två. Då ska man veta att Baloo inte däckar i första taget, det vill mycket till för att trötta ut den "mannen" med en goldens speciella energi. Kan tänka mig att våran Nova behöver semester i en vecka efter detta hon som tvärtom alltid utnyttjar mesta möjliga tid till liggande position.
Nellie och Nikki verkar lite förvirrade. De tycker definitivt det är konstigt att inte Nova är hemma.
Inatt fick Nikki sova inne i vårt sovrum, annars sover ju hon och Nova i köket. Det fick bli så redan när de var små eftersom tre hundar (varav två valpar) alltid drog igång mitt i natten och störde oss.
Nellie tyckte det var väldigt konstigt att Nikki fick vara med inatt och var ju tvungen att passa så hon hade bästa platsen hela tiden. Nikki har väckt mig ett antal ggr när hon stått och knuffat på mig, uppenbarligen har hon funderat på om hon skulle våga hoppa upp eller inte.
Så himla skönt har nog inte någon sovit så inatt får hon nog vara i köket igen.



För den som haft problem med navigeringen på vädersajten www.yr.no vill jag bara tillägga att man börjar med att skriva in orten man vill kolla vädret i det vita fältet högst upp. Man behöver alltså inte klicka sig igenom Norden el liknande. Fick en förfrågan ang detta idag.

Ett annat länktips jag fått är för den som vill kunna skicka gratis sms via datorn. Om man går in på länken kan man registrera sig och därefter skicka gratis sms, två st varje dag. Utöver dessa två är det busenkelt att tjäna ihop till fler som man kan förbruka när som helst. Om man som jag sitter mycket vid datorn är det ju jättesmidigt att kunna använda datorn istället för telefonen när man skriver. Själv ser jag ju lite dåligt och man kan lugnt säga att eftersom jag har problem med att hitta bokstäverna på telefonen så går det inte särskilt snabbt heller när jag ska skriva på mobilen.

Ikväll hoppas vi på uppehållsväder, jag skulle uppskatta att slippa regnkläderna på kvällspromenaden!

Inga kommentarer: