lördag 12 juli 2008

Jösses

vad alla hundar fyller år nu. Idag är det Nalle som fyller 5 år. Ett jättegrattis skickar vi alltså ner till honom i Helsingborg!
Nalle och Sudden är trogna gäster i min gästbok och det är jag ju så glad för, för jag ÄÄÄLSKAR när jag får hälsningar där.

För en stund sedan körde jag Lisa upp till familjen Eivesson i Hällevadsholm. Tidigt imorgon åker de alltså till Skara Sommarland i två dagar.
Tur för mig att det bara var Lisa som skulle iväg för oj oj oj vilket ståhej det varit här idag. Jag kan i och för sig förstå att hon väntar på detta men måste allt bli så hysteriskt? Hoppas nu de får några roliga dagar.

Vädret är lite skumt, det har ju varit ganska soligt och varmt idag men nu när jag körde hem igen så regnade det som bara den bara en liten bit härifrån. Det har inte nått hit än men vi får väl se om det kommer.

Roger har äntligen kommit hem med den hett efterlängtade grinden. Just nu är han i färd med arbetet som krävs för att sätta upp den också. Om inte idag så i alla fall imorgon hoppas jag den är på plats. Den är fel ord. Egentligen är det två st x 3 meter så det är ingen liten sak. Det ska bli underbart när man kan låta hundarna springa runt här utan att vara rädd för att de rymmer. Det händer nog varje dag att de kutar neråt och har tänkt sig en liten tur på bygden men då har jag sett dem och fått stopp på dem. Det är ju de två blå som är problemet, Nellie kommer ibland och liksom varnar mig att nu är det nåt på gång. Fast ibland är även hon med på noterna och hänger på de andra.

Med risk för att verka tjatig, nu är det riktig nedräkning till semestern! Bara fyra morgnar kvar att stå upp i ottan. Sen......Det ska bli så sköööönt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tänk att Nellie o Nalle fyllar år dagen efter varandra !! Så lika namn dom har ...har inte tänkt på det innan...inte förrän nu när jag skrev. När vi hälsade på hos er så visste jag inte att Nellie bara var 1 år. Tänk det är precis ett år sedan vi hälsade på. För vi firade Nalles 4 års dag på campingen i Vänersborg med Eva o Mats. Tänk vad tiden går !!