onsdag 9 juli 2008

Jaha....

så fick vi ta en sväng till Jourcentralen i Lysekil igen då! Idag när jag kom hem visade det sig att Emilie var sämre igen. Febern hade gått upp igen och det halsonda har ju aldrig blivit bättre. Ringde JC som sa vi skulle komma igen. De fick ta en odling (varför gjordes inte det i söndags?) och svar på den kommer på måndag!!!!
Tills dess är det bara att fortsätta med penicillinet och hoppas att det ändå vänder till slut. Stackarn, nu har hon varit sjuk i sex dagar. Jag minns bara allt för väl hur vidrigt ont jag hade när jag hade halsfluss. Som tur är tog de bort mina "proppar" i halsen till slut, så just det eländet kan jag inte drabbas av längre.

Lisa har äntligen kommit hem ikväll! Just nu smider hon redan planer för en eventuell Lisebergsresa med klasskamrater nästa vecka. Inte att förglömma ska hon med Natali till Skara Sommarland på söndag också så hon har fullbokat. Tur att hon hann komma hem till mamma emellan i alla fall!!!

Carolina åkte till Halmstad i måndags och kommer hem imorgon. Hon skulle träffa en massa folk som hon jobbade ihop med i Sälen i vintras, som nu jobbar i Halmstad över sommaren. Kan tänka mig att de har kul.
Hon tog buss dit ner och jag var lite orolig för om hon skulle hamna rätt (ni som känner Carro förstår vad jag menar). Hon hade jobbat natten innan, kom hem 02,30. Sen stod hon i köket 05,30 och förberedde sig för att ta bussen. Av naturliga skäl fanns ju risk för att hon skulle somna på vägen och missa nåt av bussbytena. Som den mamma jag är har jag naturligtvis kollat att hon kom fram. Nu ska hon bara hem också. Hon är säkert lika trött på den resan.....

Inga kommentarer: