söndag 13 juli 2008

Åskväder

Ja nog blev det regn igår! Eller rättare sagt åskväder, för jösses vad det åskade. Först ett rejält oväder sent på eftermiddagen, strömmen försvann också. Hundarna har knappt varit med om åska eller åtminstone har de nog glömt att de varit det. De blev helt tokiga. Alla tre sprang runt och skällde som dårar. Antagligen jagade de "det" som väsnades så. Däremot verkade de inte alls rädda, bara upphetsade.
Sen på kvällen drog det igång igen och då var de helt annorlunda. Lite rastlösa i början kanske men sen la de sig och sov helt oberörda. Det höll ju på ganska länge då så de hann väl vänja sig den här gången.

Lilla Smulan skällde också på åskan och verkade ganska rädd först. När hon då fick ligga i knät på mamma som läste tidning gick det jättebra. Hon somnade som en stock.
Vi får väl se om det blir nån åska idag också, verkar hänga i luften tycker jag.

Hoppas de får bättre väder i Skara men det skulle de få om man får tro på den norska vädersajten www.yr.no. Om ni inte använt er av den förr så gör det. Här säger alla att de alltid kollar på den för det stämmer så bra. Har hört talas om den länge men inte förren nyligen börjat kolla själv. Man kan söka vädret på vilken ort som helst i världen, lätt som en plätt.

Idag äter vi nyfiskad makrill till middag, Roger har varit ute och fiskat. Det ska bli sååå gott!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Här i Malung har vi också haft lite åska idag och några skurar! Kallt och trist tycker jag.
Nu har ju jag sysselsättning så jag ska inte gnälla över dåligt väder, för här härjar magsjukan som bäst. Nu är det väl ingen höjdare precis att stå på huvudet i duschen och spola rent hundarna i baken. Idag blev det Sagas tur och sen har alla varit sjuka. Det hjälpte inte med peppar...peppar...

På tal om åska så kan jag berätta att Ronja gillar inte åskan, speciellt inte nattetid, och vem gör väl det?? Ja, inte jag i alla fall. Dundret kan jag stå ut med men inte blixten!!! Nej fy farao vilket fenomen, tacka vet jag lagom med sol...

Hoppas det blir bättre väder tills du går på semester, en annan har ju avverkat en vecka nu. I morgon går jag in på min andra vecka och med den så börjar dansbandsveckan. Vi ska väl åka till krögartältet nån kväll bara Saga har blivit frisk! Just nu ligger hon under skrivbordet där jag har datorn och det kommer konstiga ljud från hennes lilla rumpa, som tur så är det bara luft just nu, MEN som det luktar!!!!!!!

Sköt om er!

Kram Eva m flock