onsdag 30 juli 2008

Vad hände

med den vädersäkra sajten yr.no? Igår kväll när jag kollade var det en stor sol både morgon, middag och kväll på dagens väder. Sen vaknade jag vid 5 av att åskan gick, redan då undrade jag om det verkligen skulle bli så fint. Vid 8-tiden var det fortfarande helt mulet.
Ja ja, inte blir det nån tur på sjön idag då. Får väl se vad vi kan hitta på istället. Även om molnen faktiskt håller på att lätta nu så är det ändå lite sent att ge sig iväg.

Igår hade jag problem med att få in en bild i bloggen, det blev inget hur jag än försökte. Idag gick det bättre så nu är pappa och Smulan med.

Det fina med mulet väder är att innetemperaturen också sjunker. Just nu har vi 23 grader mot 26 annars på morgnarna. På kvällarna brukar det vara hela 29. Varje sommar funderar Roger på om vi ska installera AC men det glöms bort när värmeböljan dragit förbi. Nu är det Jula's fläktar som gäller, har flera stycken utplacerade i huset för att överleva.

Även denna värmebölja är snart ett minne blott så bäst att vara tyst. Annars finns risk att man straffas med en en regnperiod under de tre veckor som följer och det vill vi inte!!!

Inga kommentarer: