torsdag 17 juli 2008

Jag säger bara...

SEMESTER!!!
Precis vad jag ska ha nu och det ska bli så sköööönt! Detta är ju den bästa dagen på hela året, ni vet när man går ut från jobbet och vet att nu.... är det fyra veckors ledighet framför en. Sen tuggar det på och plötsligt har tiden gått väldigt snabbt.
Inga planer finns det och just det är så skönt tycker jag. Sen har vi det väl lite speciellt antar jag, för man vet aldrig in i det sista när Roger tar sin "semester". Han har planerat för att stänga de kommande två veckorna men redan nu inser han att det i alla fall blir jobb de första dagarna nästa vecka. Det brukar börja så. Sen hinns det inte färdigt så det måste bli nån dag till. Sen regnar det och då kan man väl lika gärna jobba???? Sen blir det JÄTTEFINT väder och då "kan väl ni åka till stranden så åker jag och jobbar?". Ja ni förstår att han älskar sitt jobb. Jag kan bli avundsjuk på det där engagemanget som kommer av att man jobbar med sitt stora intresse. Att varje dag man går till jobbet är lika roligt. År ut och år in. Nån som förstår vad jag menar?

Nu har vi precis varit och hämtat kusin Natali som ska vara hos Lisa åtminstone tills imorgon. Nu har de ju hunnit vila upp sig ett par dagar sedan förra omgången så nu är det påt igen.

Ikväll är det bara göra ingenting som gäller. Inte en sak. Inga måsten idag. Bara njuta. Känna ledighetskänslan. Det ni! Man har ju väntat 13 månader sen sist så då är det tillåtet tycker jag. Stackars, stackars det gänget som haft sitt roliga och tar över på måndag....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vet precis hur du känner dig just nu, för känslan av att ha jobbat sista dagen före semestern är hur underbar som helst. Man vill bara njuta och det har man all rätt att få göra!!!
Hoppas bara det blir fint väder också...här i Malung är det väldigt oroligt, som idag med sol, regn och även en hagelskur!!
Passa på att njuta nu för semestern går rasande fort!
Kram Eva

Anonym sa...

Vill precis som Eva ...säga att jag hoppas du får en skööön semester !!! Inga tider att passa och ta dagen som den kommer. Kan det bli skönare ? Vi hoppas på bättre väder. Lasse har nästa vecka också. Jag jobbar måndag + tisdag sen är jag ledig resten av veckan.
Hälsn. Carina