tisdag 29 juli 2008

Bloggfunderingar


Igår var jag riktigt duktig tyckte jag. Precis som jag skrev så putsade jag fönstren i sovrummet och tog all den där småstädningen det förde med sig. Svetten rann och jag var helt slut när jag var klar. Men oj vad präktig jag kände mig! Sen fanns det mycket riktigt inga krafter kvar för nåt annat än lilla poolen här ute. Där låg jag på luftmadrassen (som precis får plats) och bara skvätte ner mig hela tiden. Oj oj oj så hett det var!
På eftermiddagen kom Rogers bror med räkor så på kvällen bjöd vi ner mamma och pappa. Smulan var med också såklart. Vi satt på altanen och frossade i räkor och hundarna låg mest och slöade. De orkar knappt ens raca på kvällarna nu när det är så varmt.

Idag har också varit en hemmadag. Fram på eftermiddagen kom ett åskväder och fräschade upp luften tillfälligt. Fast nu ikväll när jag var ute och gick med hundarna så var det lika hett igen.
Innan vi går iväg så spolar jag Nikki och Nova med vattenslangen (Nellie håller sig gömd då), sen gör jag likadant när vi kommer tillbaks. Stackars mina tjockpälsade vovvar, de har det verkligen tufft nu. Jag spolar dem på detta sätt ett antal gånger varje dag och det älskar de.

Här om dagen låg jag på en holme och läste en artikel om "blogg drottningen" BlondinBella. En ung tjej som börjat blogga och numera försörjer sig på det tack vare samarbetspartners. Förra året värderades hennes blogg till 5 miljoner kronor!!!!
Oj, tänkte jag, den måste vara nåt i hästväg. Väl hemma var jag ju tvungen att gästa denna blogg. Vilken besvikelse! Vad var det för speciellt då? Hur i herrans namn kan detta vara så högt värderat? Hur gör man för att tjäna såna pengar på enkelt skrivande?
Det stod i artikeln att hon la 6-8 timmar om dagen på sin blogg. Jaha! Det kan jag säga, att om jag tjänade pengar på att blogga skulle jag gladeligen lägga en massa timmar på den. Men poängen och frågan är fortfarande, vem läser och hur kan det vara så intressant för en stor del av befolkningen att dagligen gå in på denna blogg och läsa om vad tjejen gör??? En tillräckligt stor del av befolkningen för att hon ska kunna livnära sig på det tom!!!

Avundsjuka, tänker ni nu, hon är avundsjuk! Javisst tusan är jag avundsjuk! Jag som alltid älskat att skriva skulle också vilja kunna använda det i inkomstbringade syfte. Hur lyckades hon?

I morgon ska jag ligga ute på en holme igen och fundera på detta....

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad är det för en liten sötnos vid bordet? Man kan undra om Smulan har fikat på fatet...?
Kan tro det för hon är nog lite bortskämd!
Kramar från gänget