tisdag 4 november 2008

Tur att man är ledig!

Ja med tanke på hur en och annan natt varit det sista så är det tur man är ledig. Inatt var det Alice som levde rövare. Hon protesterade vilt redan när hon skulle gå med Lisa in och lägga sig igår kväll. Till slut tystnade hon men sen höll hon på med jämna mellanrum. Vid 2,30 tröttnade jag, det blev ju ändå inte mycket sömn för varken mig eller Lisa, så jag fick gå upp och släppa ut henne. Jodå, visst var hon nödig på alla sätt. När hon fick gjort det hon skulle gick hon glatt med mig in igen, upp i Nellies bädd (inne i vårt sovrum) och där sov hon sött tills min klockradio gick igång i morse.
Hon vill helt enkelt hellre sova inne hos oss tror jag, kanske beror det på att Nellie också är där. Vi får nog ändra på detta så det blir lugnt för allihop.

Sen gick jag alltså upp tidigt för att vara på verkstaden i Uddevalla med bilen kl 7. Var hemma igen vid 7,30 precis innan Lisa skulle gå till skolbussen. Tråkigt att behöva köra iväg när man är ledig men det var min egen dåliga planering. Eller rättare sagt, jag visste ju inte om Alice när jag bokade servicen. Bara till att köra samma väg i eftermiddag igen för att hämta bilen då alltså.

Nikki fäller nu nåt kopiöst. Borstar ur henne varje dag ändå syns det knappt att hon tunnat ur. Nu har hon ju inte lite päls heller...Nova är på gång också men det har inte börjat släppa helt ännu.
Jag har alltid förundrats över mina collies (det har varit samma med alla sex) som alltid tappar sin varma päls just när det börjar bli kallt och vinter. Sen tar det ju ett tag innan den byggs upp igen, är det inte lite skevt? Det är ju nu de börjar behöva den. Nellie som är sheltie har en helt annan fällningsperiod. Hon tappar tidigare på hösten och har nu fått tillbaks riktigt hyfsat. Smart! Klart man borde ha vinterskruden redo när kylan kommer!!!

Inga kommentarer: