söndag 16 november 2008

Gänget



Här har vi gänget samlat! Det är bara lilla Smulan som fattas för att det ska vara komplett med alla hundarna.

Stackars Baloo är väl lite förvirrad över alla dessa damer, han vill inte äta alls. Fast han lär inte svälta innan han ska hem igen idag. Han fullkomligt älskar att vara ute men ibland måste man ju komma in. När man ska gå och lägga sig tex.
Igår kväll var han och Nikki och Nova ute först. Sen tog jag in dem och släppte ut Nellie och Alice själva. Annars tror jag nämligen inte Alice får tid att göra det hon ska om hon bara koncentrerar sig på att hänga på de andra.
När de små gått ut och jag precis skulle gå ut genom dörren själv, så kom nån typ av kanonkula bakifrån och FLÖG förbi mig ut. Jag lovar att det var ett tremeters längdhopp minst för han landade inte förren långt ute vid trappen (vi har altan emellan)! Jösses vad fort det gick. Jag är ändå van att mina collie ska ut i 180 på morgnarna tex men de brukar ha markkontakt i alla fall, det här var nåt annat. Allt för att inte drabbas av det orättvisa i att vara inne om nån annan får vara ute.
Stackars Natali kom rusande och undrade vad som hände när jag vrålade till, så till slut fick han lomma in igen stackarn. Sen tror jag nog han sovit gott inne hos tjejerna för jag har inte hört honom.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket härligt gäng!!
Undrar bara vilken ras det blir nästa gång det flyttar in en valp hos dig:-)
Hos oss har det kommit lite snö idag, bara så pass att det är vitt på marken, men för min del behöver det inte komma en enda snöflinga till. De fyrbenta gillar det däremot, det är kul att leka i snön.

Pirre sa...

hmm... finns 2 fel?