fredag 7 november 2008

Jippiie

I natt behövde jag INTE gå ut med Alice! Hon höll sig faktiskt till morgonen. Sköööönt! Nu har hon dessutom inga större problem med att hänga på Nellie ut genom dörren utan att matte måste vara med varje gång på de snabba kisserunderna.
Man märker en klar utveckling på denna veckan. Nu tar hon stora lovar i trädgården och bryr sig inte så mycket att man inte är intill längre. På kvällskisseriet i märkret har jag fullt sjå att hålla koll på var hon är. Hon är ju så mörk att hon smälter in i mörkret liksom, trots att jag har ficklampa kan det vara svårt att se var hon håller till. Husets utebelysning täcker inte upp hela tomten precis.
Nu är ju tomten inhängnad tack och lov men man vet ju inte om det är en blivande utbrytarkung så det är bäst att hålla kollen.

Hon har varit med Roger på jobbet två dagar denna veckan, lite mjukstart. Det har gått jättebra. Där varvas dagarna med att vara inne i personalutrymmet med Nellie med att vara ute i rastgården stundvis med Nellie och taxen Tina. När jag har kommit på eftermiddagarna för att hämta dem så har hon sovit som en stock inne i ena kojan.
Imorgon ska hon, om vädret inte är för dåligt, få följa med till klubben på lördagsträningen. Har rådgjort med Bengt om hon får följa med och det är okey. Det är ju nu det är så viktigt att hon får uppleva olika miljöer, hundar, ljud mm så hon ska ju med så mycket som möjligt förstås.

På styrelsemötet i förrgår fick jag en CD med bilder från lydnadstävlingen i september utav Eva. Där hittade jag dessa på mig och Nellie!





Tack snälla Eva för bilderna!

Inga kommentarer: