torsdag 13 november 2008

Ledig dag

på en torsdag blev det denna veckan. Av olika anledningar har jag bytt så jag jobbar imorgon men är ledig idag istället. Det känns jättekonstigt fast trevligt, för Emilie råkar vara hemma just nu också, så det passar ju bra. På lördag kommer även Carolina hem från Oslo, ska förmodligen vara en vecka denna gången. Det var lite tunnt med jobb just nu och då passar hon på att vara här istället. Härligt!

Alice trivs bra med att vara med Roger på jobbet. Numera leker hon med Skipper, goldenhannen, när hon är inne. Då huserar de ihop och trivs jättebra med det. Ute går hon med taxen Tina och så Nellie då förstås. Ja så hennes dagar är som nån typ av dagis och roligt har hon uppenbarligen.
Här hemma är hon mattes lilla gris, viker inte från min sida. Överallt går hon efter så nu har jag två skuggor (Nellie också).
På kvällarna när jag är ute med de andra hundarna så ligger hon klistrad vid dörren tills jag kommer tillbaks, fast hon är tyst i alla fall säger de som är hemma med henne.
På nätterna kan det gå hur som helst. Har varit ute en sväng de flesta nätter denna veckan men inatt har hon faktiskt sovit hela natten till 5,45 utan att göra varken någon pöl eller annat. Problemet är att hon oftast behöver bajsa mitt i natten (underbart) och det går liksom inte att nonchalera...

Tycker hon har växt rejält, då framför allt på höjden. Viktmässigt har hon inte ökat så jättemycket så denna veckan har jag ökat på fodermängden. Hon är dessutom avmaskad här om dagen.
Klippa klorna går jättebra, då har vi mys stund. Ja hon är en riktig gosnalle denna lilla damen. Tom husse har smält rejält vid det här laget (fast det sitter hårt inne att erkänna), tycker att jovisst hon är ju såå go men "hon kunde gärna sluta växa nu"!!!

Det ska bli roligt att se vad Carro säger om Alice när hon kommer, de har ju inte träffats än. På måndagen efter vi hämtat hem Alice ringde Carro mig på jobbet -men mamma, har vi skaffat en hund till? Det har du inte sagt!!!
Hon hade läst det i bloggen. Det gick ju lite snabbt just med Alice och vi pratade väl inte i telefon just de dagarna.
Däremot visste hon ju att jag ville ha en och att jag följt Knickerbockers kullen hela tiden. Sen känner ju Carro sin hundtokiga mamma... så innerst inne tror jag inte hon var så jätteförvånad.

Förresten så har Knickerbockers några underbara valpar kvar som söker nya ägare och fodervärd. Kika in på hemsidan, även om man inte letar valp så finns där massor intressant att läsa!

Inga kommentarer: